کد خبر: ۱۲۰۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰
لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی:

از انقلاب تونس و مصر حمایت می‌كنیم

كواكبيان: چرا از مجلس در قبال نامه احمدی‌نژاد دفاع نكرديد؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس در نطق صبحگاهی امروز خود هیچ اشاره‌ای به نامه اخیر احمدی‌نژاد نكرد و تنها به موضوع انقلاب‌های خاورمیانه پرداخت. 

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ابتدای نطق امروز خود گفت:در آستانه دهه فجر، منطقه خاورمیانه با تحولات بی‌نظیری مواجه شده كه حكایت از انقلاب عظیمی دارد. این انقلاب منطقه كه با قیام تونس آغاز شد، دامنه منطقه را در نوردید و امروز مردم مصر صدای بلند این انقلاب شده‌اند. 

وی سیر تكاملی این انقلاب منطقه‌ای را سریع ارزیابی‌ كرد كه منجر به آشفتگی تحلیل غرب بویژه آمریكا شده است كه رئیس‌جمهورش اظهارات ضد و نقیضی را مطرح كرده است. 

رئیس مجلس متد تحلیلی غرب را واپسگرا و عقب مانده از سیر تحولی منطقه خواند كه در مورد حمله به عراق و جنگ 33 روزه نیز تكرار شده بود و به دریوزگی خرید رای در شورای امنیت انجامید.
 
وی ژست‌های آمریكا را خواب آلوده خواند. 

لاریجانی برخی تحلیل‌های سیاسیون و رسانه‌های بین‌المللی را نیز عقب‌افتاده و غلط خواند كه این تحولات را جنبشی كمونیستی و یا پان عربی می‌خوانند. در حالیكه این انقلاب، انقلاب آزادگان است كه در شعارهای مردم مصر دیده می‌شود ولی رسانه‌های غرب، حركت‌های اسلامی در این جنبش را نمی‌بینند. جوهره این انقلاب بازگشت به خویشتن اسلامی است كه با شعار الله و اكبر و نماز جماعت همراه است. 

وی از مصادره به مطلوب غرب از این انقلاب‌های منطقه خبر داد كه برخی رهبران قلابی را به این جنبش‌ها تحمیل می‌كنند در حالیكه هویت امنیتی و سیاسی غرب برای منطقه نمایان شده و از آن تبری می‌جویند. 

رئیس مجلس به نمایندگی از ملت ایران از انقلاب‌های تونس و مصر اعلام حمایت كرد و گفت: با تكیه بر اسلام گام‌هایتان استوار باد. 

كواكبيان در تذكری خطاب به لاريجانی:
چرا از مجلس در قبال نامه احمدی‌نژاد دفاع نكرديد؟


مصطفی كواكبيان مستند به ماده 17 و 23 آيين‌نامه با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به مجلس گفت: از رييس‌ مجلس انتظار داشتيم كه در نطق اول بعد از اين نامه از مجلس دفاع كنيد. 

اين عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس در تذكر خود گفت: به اين موضوع كاري ندارم كه رييس‌جمهور تشخصيص داده‌اند نامه‌اي بنويسند و آن را رسانه‌ای كنند، اما انتظار ما از رييس‌مجلس اين بود كه در نطق اول خود از مجلس دفاع كند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری مبنی بر اين‌كه اختلاف بين سران سه قوه خلاف شرع است، گفت: البته اين بدان معنا نيست كه بر نهادی كه در راس امور است، تاخته شود.

دكتر لاريجانی در پاسخ اظهار داشت: در اين مورد آخر جلسه توضيح می‌دهم اجازه دهيد فعلا رای اعتماد را در دستور كار بگذاريم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین