کد خبر: ۱۲۰۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶

احمدی‌نژاد: کاهش قیمت‌ها از فروردین ماه آغاز می‌شود

ساختار وزارت خارجه باید به طور کامل متحول شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد که ساختار وزارت خارجه باید به طور کامل متناسب با ماموریت امروزی تاریخی ملت ایران متحول شود. 

محمود احمدی‌نژاد که صبح یک شنبه جهت دفاع از علی‌اکبر صالحی، وزیر پیشنهادی وزارت خارجه در صحن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت سیاست خارجی گفت: امروز مسوولیت ما در عرصه سیاست خارجی یک مسوولیت آرمانی، مکتبی، ‌الهی و تاریخی است و ما باید خود را آماده کنیم برای مواجه شدن و البته مدیریت کردن و هدایت کردن تحولات بزرگی که در راه است در حال حاضر گوشه‌ای از آن را می‌بینیم و این تازه آغاز رها شدن انرژی متراکم شده در بشر از قبل انقلاب اسلامی است و تازه سر باز کرده است و آغاز راه است. باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحرست. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: تحولات بشر سرعت گرفته و ما باید خود را آماده کنیم شاید در حدود 20 سال قبل پدیده‌ای با عنوان بین‌المجالس موضوعیت نداشت، دیپلماسی پارلمانی موضوعیت نداشت، ولی اکنون همه کشورها ظرفیت‌هایشان را برای اثرگذاری‌ بیشتر جمع می‌کنند. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما اعتقا داریم که مسولیت ما بسیار سنگین است، مسوولیت دولت، مجلس و ملت و آنچه که امام عزیز و رهبر معظم انقلاب بارها ترسیم کرده‌اند و تاکید کرده‌اند و راه را به ما نشان داده‌اند. عزیزان من تحقق آن آرزوها بسیار نزدیک شده است، افق روشن است و نشانه‌ها برآمده است باید دست به دست هم بدهیم و حرکت کنیم. 

احمدی‌نژاد همچنین با تشکر از توجه نمایندگان مجلس به عرصه سیاست خارجی و پشتیبانی خوبی که آنها از این عرصه کرده‌اند، گفت: امروز دکتر صالحی را معرفی می‌کنم، ایشان نیازمند به معرفی نیستند، برادری مومن و عمیقا معتقد به آرمان‌ها ، پیگیر،‌عالم و با تجربه و مسلط بر مسائل بین‌الملل و با یک کارنامه روشن در خدمت انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی هستند. ایشان را برای رای اعتماد معرفی می‌کنم. 

وی همچنین تصریح کرد: از دوست و برادر خوبم جناب آقای متکی تشکر می‌کنم. ایشان طی 5 سال بسیار زحمت کشیدند تلاش کردند و آنچه که در توان داشتند در عرصه سیاست خارجی به میدان آوردند من قبلا نیز از ایشان تشکر کردم. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: ساختار وزارت خارجه باید به طور کامل متناسب با ماموریت امروزی تاریخی ملت ایران متحول شود. بسیاری از مناسبات و ادبیات دیپلماسی که غالبا ساخته و پرداخته نظام غالب است، باید درعرصه سیاست خارجی به طور کامل مضمحل شود و ما نیازمند حرکت جدید، روحیه و نشاط در عرصه سیاست خارجی هستیم، باید تمام توانمندی‌ها، استعدادها، اندیشه‌ها و فکر انقلاب اسلامی بیاید و در پشتوانه سیاست خارجی قرار بگیرد. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها کار مشترک دولت و مجلس بود و یک اتفاق بزرگی افتاد، اتفاقی که شاید 30 سال جزو آرزوهای ملت ایران و تمام دلسوزان ملت ایران بود، همت کردیم و با هم نشستیم و ساز و کارها را طراحی کردیم و با هدایت الهی و با فضل الهی این کار بزرگ محقق شد و این کار آینده اقتصاد مارا تضمین می‌کند روابط اقتصادی ما را تضمین می‌کند که به خوبی ادامه پیدا کند و انشاءالله در آینده بهتر از امروز خواهد شد. 

وی با بیان این‌که آمار مفصلی از نتایج حاصله از اجرای این قانون را در اختیار دارم و در آینده نزدیک آن را اعلام عمومی خواهم کرد، گفت:‌به صورت متوسط و بیش از پیش‌بینی ما و در واقع بیش از 20 درصد در گام اول در بخش‌های گوناگون انرژی ما با صرفه‌جویی ملی مواجه هستیم که این یک آرزو بوده و در گام اول می‌بینیم که این اتفاق افتاده است. 

وی افزود: دیدم که برخی مقاله می نویسند؛ کسانی که نمی‌خواستند این کار به دست این دولت و مجلس انجام شود و مردم را به فقر و بحران وعده می دهند، این اشتباه است واقعیت ندارد. آنها در ابتدا می‌گفتند این طرح اولش بد است و بعدش خوب می‌شود حالا که می‌بینند از همان ابتدا خوب اجرا شده، می‌گویند اولش خوب است و بعدش بد خواهد شد. من اطمینان می دهم که به فضل الهی که هر روز که بگذرد وضع بهتر خواهد شد. 

احمدی‌نژاد گفت: تصمیم مهمی گرفته شده و همه مردم یکپارچه از آن تصمیم حمایت کرده‌اند، وقتی که دل‌های مومن و الهی کنار هم می‌نشینند و برای خدا کار می‌کنند، خدا آن کار را مدیریت می کند و امام عصر(عج) آن را مدیریت می‌کند و برکت می‌دهد، مانند آنچه که ما در انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم و کارهایی که در انقلاب اسلامی انجام شد و چون این کارها به خاطر خدا و از سر اخلاص بود آثار آن چند برابر شد. 

وی در ادامه با بیان این‌که کاهش قیمت‌ها از فروردین‌ماه آغاز می‌شود، گفت: انشاءالله از فروردین‌ماه برکات این طرح بیشتر مشخص می‌شود. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث صندوق توسعه ملی اشاره و تصریح کرد: این کار بزرگی بود که شما پایه‌گذار آن بودید . سال‌ها بود که شعار دلسوزان و اقتصاددانان ما این بود که ما به نحوی عمل کنیم که درآمدهای نفتی در سرمایه‌گذاری‌های ملی و ماندگار مصرف شود و اکنون این امر برای اولین بار در حال رخ دادن است و این موضوع کلید خورده که 20 درصد درآمد نفت بلوکه شود و طی این پنج سال هر سال 3 درصد به این میزان اضافه می‌شود و تا پایان برنامه به 35 درصد می‌رسد. 

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌این کار بسیار بزرگ و ماندگاری است، مصوبه خوبی تنظیم شده، البته نکته ای در مورد آن وجود دارد که با شما در میان می‌گذارم که خود ببینید که چگونه می‌توان آن را اصلاح کرد. تبصره‌ای در مجموعه موارد مربوط به صندوق وجود دارد که آن تبصره می‌گوید تسهیلات این صندوق فقط هزینه ارزی شود، شاید این تصمیم از سر یک نگرانی بوده است که دولت نتواند ارز را بفروشد و بعد از بانک مرکزی ریال بگیرد و بر اثر آن پایه پولی برود بالا و تورم ایجاد شود. این نگرانی به حقی است، اما می‌توان چاره‌ای برای آن اندیشید و در کنار آن بنویسیم که به واسطه منابع این صندوق خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی افزایش پیدا نکند و بانک مرکزی نیز به صورت خودکار این گونه عمل می کند. 

وی ادامه داد: اگر این اتفاق نیفتد در واقع منحصر به ارز شود، دو سه موضوع پیبش می‌آید اول اینکه کشاورزی ما که رکن اقتصادی کشور است و پایه توسعه کشور است ،از دایره حمایت‌های این صندوق خارج می‌شود . اتفاق دوم در مورد تولیدات داخلی است و این‌که تولیدات داخلی از دایره حمایت این صندوق خارج می‌شود و از طرف دیگر این صندوق فقط به صنایع خیلی بزرگ اختصاص پیدا می‌کند آن هم فقط از طریق واردات . ما به سرمایه‌گذار در کشور احتیاج داریم، اما باید صنایع متوسط و پایین را نیز مورد حمایت قرار دهیم. 

وی تصریح کرد که این تصمیمی که گرفته شده تصمیم تاریخی بزرگی است و باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که به نحو احسنت و حداکثری از آن بهره ببریم.
وی همچنین گفت: امیدوارم که نمایندگان محترم به آقای صالحی رای بالایی بدهند و ایشان را در عرصه سیاست خارجی به دولت بدهند. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اندیشه انقلاب اسلامی جهانی است، گفت: انقلاب اسلامی آمد که اولا انسان و کرامت انسانی را احیا کند و این‌که به حرکت تاریخی بشر به سمت برقراری عدالت جهانی و ایجاد جهانی سرشار از عدل ، شتاب جدیدی ببخشد. 

وی با اشاره به دیدگاه‌های امام(ره) در عرصه سیاست خارجی افزود: ساختن ایران جز از طریق تلاش برای اصلاح مناسبات جهانی و جز از طریق تلاش برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی ممکن نیست. 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که سیاست خارجی جزء مهمترین بخش‌های اداره حکومت و ماموریت های ملت ایران بوده است، گفت: اندیشه انقلاب اسلامی اندیشه‌ جهانی است، انقلاب اسلامی یک فرصت بی‌نظیر تاریخی برای تمام بشریت است. هر روز که از عمر انقلاب می‌گذرد، سطح تماس عرصه فعالیت‌ سیاست خارجی گسترش پیدا می‌کند . 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این‌که موانع اصلی در برابر حرکت انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری در حال فرو ریختن است گفت: باور ما این است که استکبار امروز و نظام سلطه امروز مقتدرترین، خشن‌ترین، موثرترین و گسترده‌ترین استکبار تاریخ است و در طول تاریخ چنین نظام سلطه جهانی شکل نگرفته است. 

وی ادامه داد: فرعون های تاریخ دایره حکومت، تاثیر آنها و گستره کارهای آنها بسیار بسیار محدودتر از دایره استکبار امروز است. ما نداشته ایم در طول تاریخ نظام سلطه ای پیدا شود که با ساز و کارهای بسیار پیچیده و فریب‌کارانه جیب همه آحاد بشر را خالی کند وهیچ کس متوجه نشود. 

وی تاکید کرد: توسط سلطه گران غارتگری رخ داده است، اما ابعاد غارتگری مدرن قابل مقایسه با آنها نیست. آنها با ساز و کارهای اقتصادی 30 هزار میلیارد دلار از جیب ملت‌ها برداشتند وکسی متوجه نشد و تازه روشنفکران و دانشمندان کشورهای غارت زده عمل غارتگری را تئوریزه می‌کنند و به نام علم منتشر و از آن دفاع می‌کنند. در کجای تاریخ مستکبران آمده‌اند و در یک قرن بیش از ده‌ها میلیون انسان را کشته‌اند. 

احمدی‌نژاد گفت: ابعاد استکبار امروز گسترده‌ترین در طول تاریخ است و در مسیر رسیدن به قله، این مهم‌ترین و آخرین مانع است و اگراین مانع بشکند، مسیر رسیدن به جامعه جهانی موعود مسیری پرشتاب خواهد شد. 

وی با اشاره به تعبیر امام (ره) درباره شیطان بزرگ گفت: این یک تفسیر روشن و همه کس فهم از شرایط واقعی جهان است، آنها اندیشه و آرمان‌های انسان را له کردند، اومانیسم یعنی اصالت دادن به تمایلات نفسانی انسان و سرکوب کردن حقیقت انسان. 

احمدی‌نژاد با اشاره به ساختار ظالمانه حاکم بر جهان در عرصه سیاسی و اقتصادی افزود: مثلا در ساختار اقتصادی ببینیم کسانی که خود پشت قاچاقچیان مواد مخدر هستند، می‌آیند و از آن طرف سازمان مبارزه با مواد مخدر را تشکیل می‌دهند. دو کشور مستقل عضو سازمان ملل را اشغال می کنند و با تبلیغات آنقدر این موضوع را برجسته می کنند که تا مدت‌ها کسی جرات اعتراض نداشته باشد. 

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: در واقع اینها بزرگ‌ترین مانع در برابر اهداف جهانی انقلاب اسلامی است و به فضل الهی و با هدایت‌های الهی و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری و ایثارگری ملت ایران امروز اندیشه مادی ضد بشری در حال رنگ باختن است. ساختارهای ضد بشری و سلطه‌گر در حال فرو ریختن است و مدیریت یک جانبه و تبعیض‌آمیز جهانی در حال اضمحلال است. 

وی با بیان این‌که ما در آستانه یک تحول بزرگ و سرنوشت‌ساز هستیم،افزود: ماموریت ما به مراتب سنگین‌تر از قبل است، ملت ایران هم باید اندیشه های الهی انقلاب را تبیین کند و به دنیا معرفی کند و هم تمام قد در برابر ساختارهای استکبار جهانی بایستد و هم مدیریت آینده جهانی را ساماندهی دهد، این یک ماموریت بسیار خطیر است. 

احمدی‌نژاد گفت: ما نیازمند سیاست خارجی فعال، شفاف، مقتدرانه، اثرگذار و ضابطه‌مند هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
0
0
احمدی‌نژاد يک مرد مقتدر برای رييس دولت است. ما ايراني‌ها نمي‌دانم چرا هميشه كسي را كه مي‌خواهد براي ايران كاري كند را نمي‌بينيم و مي‌خواهيم با ترور شخصيتي كه از كارهاي اعمال منافقين است او را به زير بكشيم. ولي كساني كه به درد آشنا هستند يک‌صدا می‌گويند آقای رييس‌جمهور خسته نباشی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین