کد خبر: ۱۲۰۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
تشکیل کمیته مردمی به ریاست البرادعی

پیوستن قضات به معترضین در مصر

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: منابع خبری از تشکیل کمیته مردمی به ریاست محمد البرادعی برای مذاکره با حکومت و پیوستن قضات و شخصیت‌های دانشگاهی الازهر و قضات به صفوف معترضین مصری خبر دادند. 

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: در حال حاضر 150 هزار نفر از شهروندان مصر در میدان التحریر قاهره تظاهرات ضد دولتی خود را آغاز کرده‌اند. مردم با سر دادن شعارهایی کناره‌گیری حسنی مبارک رئیس‌جمهور این کشور از قدرت را خواستار شدند.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از قضات و شخصیت‌های دانشگاهی الازهر به صفوف مردم در میدان التحریر پیوسته‌اند. نیروهای مردمی برخی مراکز پلیس را به آتش کشید‌ه‌اند.

هم اکنون بالگردهای ارتش مصر بر فراز آسمان قاهره به پرواز درآمده‌اند."سلیم العوا" نویسنده و تحلیلگر مصری در این رابطه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اظهار داشت: نیروهای ارتش مصر در نهایت نرمی و به دور از خشونت با مردم تعامل می‌کنند و امنیت میدان التحریر را بر عهده گرفته‌اند.
 
وی افزود: تمام نیروهای امنیتی مصر در میدان‌التحریر حضور دارند.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: نیروهای مصری 450 قانون‌شکن را در سراسر شهرهای مصر بازداشت کرده‌اند و 3 هزار و 113 نفر از زندانیانی را که طی روزهای اخیر از زندان فرار کرده بودند مجددا بازداشت شدند.

این شبکه همچنین اعلام کرد که در پی فرار "احمد عز" دبیر حزب ملی حاکم مصر "ماجد الشربینی" جانشین وی شده است. 

الجزیره نیز اعلام کرد که نیروهای ملی مصر هیأتی را برای مذاکره با حکومت تشکیل داده‌اند که "محمد البرادعی" یکی از سران اپوزسیون ریاست آن را بر عهده دارد.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که حسنی مبارک از مرکز نیروهای مسلح مصر دیدن کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین