کد خبر: ۱۲۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

الاغ عراقی و قطری عامل ورود مشمشه؟!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک نماینده مجلس با تاكید بر اینكه سازمان دامپزشكی وظیفه قانونی خود را در قبال نظارت بر ورود گونه‌های اهلی مثل الاغ‌های عراقی و قطری به كشور انجام نداده است گفت: ورود مشمشه به كشور از طریق ورود سم دارانی از كشورهای همسایه بوده و دامپزشكی باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

انوشیروان محسنی با اشاره به اینكه سازمان محیط زیست، مسئولین باغ وحش ارم و سازمان دامپزشكی كشور مقصران مرگ گونه های در اسارت باغ وحش ارم هستند تاكید كرد: كارهای بدون مطالعه نتایج مشخصی مثل ماجرای مرگ ببر سیبری و شكست پروژه احیای ببر مازندران را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: هیچ نظارتی بر ورود و خروج گونه‌ها در كشور صورت نمی‌گیرد و بیماری مشمشه نتیجه همین مسائل است كه سازمان دامپزشكی كشور باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

وی از ارسال گزارش تحقیقات مجلس در فراكسیون محیط زیست بعد از مرگ ببر نر سیبری و شیوع بیماری مشمشه در باغ وحش تهران به كمیسون اصل ۹۰، دفتر ریاست‌جمهوری و نهادهای نظارتی كشور خبر داد و افزود: هنوز در كشور دامپزشكی حیات وحش نداریم و خلا قانونی در این زمینه وجود دارد.

به گفته محسنی، دامپزشكی كشور بر اساس قانون موظف بوده كه بر ورود و خروج گونه‌ها نظارت داشته باشد و البته سازمان محیط زیست و باغ وحش ارم تهران در شكل‌گیری دلایل مرگ گونه‌‌ها مقصر بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین