کد خبر: ۱۲۰۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
حضور 2 ميليون مصری در ميدان التحرير؛

معترضان همچنان سرنگونی مبارک را فرياد می‌زنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه دولت «حسنی مبارک»، رئيس‌جمهوری مصر در شهر قاهره به حدود 2 میلیون نفر  رسید. 

تظاهرات دیگر محدود به میدان «التحریر» نیست و به خیابان‌ها و میدان‌های مختلف در قاهره کشیده شده است. تظاهر کنندگان در مصر شعارهایی درباره لزوم اعدام حسنی مبارک سر داده‌اند. 

معترضان که تا شب گذشته فریاد می‌زدند «مردم سرنگ
ونی نظام را می‌خواهند»، از امروز فریاد می‌زنند «مردم خواستار اعدام مبارک هستند». 

همچنین در تجمع امروز میدان التحریر، به صورت نمادین آدمک‌های حسنی مبارک، «فتحی سرور»، رئیس پارلمان، «احمد عز»، میلیاردر مصری و شخص سوم حزب حاکم و «حبیب العادلی»، وزیر کشور سابق، پس از محاکمه انقلابی به دار آویخته شد. 

از سوي ديگر، هزارن تن از تظاهرکنندگان مخالف مبارک که امروز برای راه اندازی راهپیمایی یک میلیون نفری ضددولتی در میدان التحریر جمع شده بودند امروز نماز جماعت برگزار کردند. 

خبرگزاری «فرانسه» گزارش داد كه فرودگاه قاهره همچنان مملو از اتباع خارجی است که روند خروج از مصر را از چند روز پیش آغاز کرده‌اند و در مقابل پایانه شماره یک فرودگاه قاهره صدها نفر زیر یک چادر سفید جمع شده بودند. 

شمار زیادی از اتباع کشورهای حوزه خلیج فارس در میان افرادی هستند که هم اکنون در فرودگاه قاهره هستند و برخی از کشورها از چند روز پیش اقداماتی برای تخلیه اتباع خود از مصر به اجرا گذاشته‌اند. 

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» نيز اعلام کرد كه ناآرامی‌های مصر روند زندگی در بخش عمده‌ای از این کشور را فلج کرده است. این شبکه افزود كه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی سفر به قاهره را یا لغو کرده یا آن را به تعویق انداخته‌اند.
 
روزنامه‌های محلی مصر نيز نوشتند كه خدمات ریلی در سراسر مصر به‌حالت تعویق در آمده و با وجودی‌که حرکت در بزرگراه‌ها ادامه دارد، شاهدان عینی گفتند كه میزان تردد خودروها به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. 

بانک‌ها ، بازار بورس و بسیاری از فروشگاه‌های مصر تعطیل شدند اما ظاهرا حرکت در کانال سوئز به‌طور عادی ادامه دارد. همچنين خبر مي‌رسد، بسیاری از فروشگاه‌ها قاهره بسته شدند و صف‌های طولانی برای خرید نان تشکیل شده است. این در حالی است که سوخت بنزین جایگاه‌های سوخت نیز به اتمام رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین