کد خبر: ۱۲۰۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۱

مبارک: در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «حسنی مبارک»، رئیس‌جمهوری مصر در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر این کشور علیه سیاست‌هایش اعتراض کردند، گفت که میهن در معرض حوادث دشوار و آزمون‌های سختی قرار دارد. 

رئیس‌جمهوری مصر اعلام کرد که قصد ندارد در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر برای دور جدید نامزد شود و خواستار اصلاح ماده 76 و 77 قانون اساسی مصر شد. 

وی افزود: «معاون رئیس‌جمهور را مامور کردم با همه گروه‌های سیاسی درباره اصلاحات گفت‌وگو کند. برای گفت‌وگو به‌منظور تحقق خواسته‌های قانونی و بازگرداندن آرامش تلاش می‌کنیم.» 

مبارک تاکید کرد که دولت برای مبارزه با فقر و برقراری عدالت اجتماعی تلاش خواهد کرد. 

وی در ادامه این سخنرانی ادامه داد که طرفداران هرج و مرج، خشونت و درگیری از جوانان سوءاستفاده کردند و تظاهرات از اعمال آزادی بیان به درگیری تبدیل شد. 

در همین حال، تلویزیون دولتی مصر تصاویری از تظاهرکنندگان هوادار حسنی مبارک را پخش کرد اما تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از صدها نفر نبود و به هزاران تن نمی‌رسید. 

بنا بر این گزارش، اکنون ده‌ها هزار نفر از تظاهرکنندگان در میدان «التحریر» قاهره حضور دارند و بسیاری از آنها شعار می‌دهند و تاکید می‌کنند تصمیماتی که اتخاذ می‌شود در سطح خواسته‌های آنها نیست. 

فرستاده ویژه «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا پیام اوباما را به مبارک تحویل داده است. گفته می‌شود در این پیام به مبارک گفته شده که دوران حکومت او به سر آمده است. 

معترضان در میدان التحریر اعلام کردند که تا روز جمعه در این میدان باقی خواهند ماند و به تظاهرات ادامه خواهند داد. 

از صبح امروز در این میدان تظاهرات میلیونی برپا شده است و تظاهرکنندگان باسردادن شعارهایی خواستار سرنگونی نظام و کنار رفتن حسنی مبارک از قدرت هستند. 

تظاهرکنندگان مصری بارها تاکید کرده اند که تا عملی شدن خواسته هایشان به تظاهرات و اعتراضات ادامه خواهند داد. 

همچنین تظاهرات گسترده ای در اسکندریه، المنصوره، المحله، سوئز، طنطا، کفر الشیخ و شهر اسماعیلیه برپا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین