کد خبر: ۱۲۰۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
بعد از درخشنده و ناصر صفاریان؛

اسدالله نیک‌نژاد از داوری جشنواره فجر کناره‌گیری کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی مطرح شدن برخی اظهارنظرها و شایعات، "اسدالله نیک‌نژاد" از داوری جشنواره فیلم فجر کناره‌گیری کرد. 

به گزارش پارس توریسم "اسدالله نیک‌نژاد" گفت: علی‌رغم میل باطنی‌ام، از داوری کناره‌گیری می‌کنم و مایل نیستم عده‌ای مرا دستاویز آسیب‌رساندن به جشنواره کنند. 

در نامه‌ای که وی به دفتر جشنواره بیست‌ونهم فیلم فجر ارسال کرده، آمده است: با توجه به دریافت پیشنهاد شما و مطرح کردن آن با خانواده و در نظر گرفتن کلیه جوانب، به این نتیجه رسیده‌ام که علی‌رغم میل قلبی در داوری جشنواره امسال حضور نیابم. 

"نیک‌نژاد" در ادامه در توضیح این کناره‌گیری متذکر شده است: افرادی در تلاش‌اند تا چهره‌ام را خراب و مخدوش کنند و از من خواسته‌اند تا در این جشنواره شرکت نکنم و افرادی نیز قصد دارند با تجارب گذشته من بازی کنند تا چهره جشنواره فیلم فجر را مخدوش کنند، من که هنگام شروع جنگ مستند "درد همسنگرم" را ساختم و تلاش کردم تا مردم را امیدوار کنم تا تسلیم دشمن نشوند. 

نیک‌نژاد در بخش دیگری از این نامه نوشته است: افراد دارای مواضع سیاسی به انسانیت رحم نمی‌کنند. همیشه در پی قدرت‌اند و زندگی مردم برای آنها مهم نیست. آنچه که می‌دانم، بعضی‌ها تلاش می‌کنند این جشنواره موفق نباشد و در واقع می‌خواهند کشورشان راه به سوی موفقیت نبرد که اینها نه تنها فیلمساز نیستند، بلکه انسان خوشبختی هم نیستند.

وی در پایان نامه، موفقیت جشنواره بیست‌ونهم فیلم فجر را مهم‌ترین موضوع سینمایی کشور خوانده و برگزاری مناسب و به دور از مواضع و اغراض سیاسی این دوره جشنواره فیلم فجر را از صمیم قلب آرزو کرده است. 

اسدالله نیک‌نژاد کیست؟

اما اسدالله نیک‌نژاد کیست؟ روزنامه شرق چند روز پیش درگزارشی درباره اسدالله نیک‌نژاد نوشت: اسدالله نیک‌ن‍ژاد داوری که از آمریکا به تهران آمده یکی از چهره‌های جالب هیأت داوران امسال است. 

نیک‌نژاد سال‌ها پیش یعنی در دهه 60 تهیه کنندگی سریالی را بر عهده داشت که جنجال‌های فراوانی را به خاطر نوع آرایش و پوشش بازیگران آن به پا کرد و دست آخر صدا و سیما برای ادامه پخش سریال از امام(ره) فرمان گرفت. 

روزنامه کیهان روز پنجم مرداد 1365 چنین می‌نویسد: «رئیس سازمان صدا و سیما درباره پخش سریال پاییز صحرا گفت این سریال بنا به درخواست امام خمینی پخش می‌شود.» 

نیک‌ن‍ژاد سال‌‌هاست در امریکا زندگی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین