کد خبر: ۱۲۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۳

خیابانی: نمی‌دانم چرا عده‌ای به من می‌گویند مجیزگو

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «در جواب جواد نکونام فقط و فقط این یک جمله را می‌گویم که جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورم و پرچم‌دار ایران است و به او احترام می‌گذارم.» این پاسخ جواد خیابانی است به حملات جواد نکونام در برنامه 90. 

خیابانی در گفت‌وگو با سایت گل با بیان این جمله ادامه داد: «من از درون تیم خبر ندارم چون ما خبرنگاران در هتل جدا استقرار داشتیم و به هیچ عنوان با تیم و بازیکنان در ارتباط نبودیم و فقط در بازیها آن‌ها را می‌دیدیم. با این حال می‌گویم که جو تیم ملی در قطر خوب بود اما به هر حال فوتبال است دیگر. فکر نمی‌کنم اتفاقی افتاده باشد که همه این قدر سروصدا می‌کنند. تیم ایران مقابل کره جنوبی باخت و حذف شد. تیم ملی ما چندان با باخت بیگانه نیست که بگوییم با یک باخت اتفاق وحشتناکی افتاده است. مگر ما تا به حال نباخته‌ایم؟ تا به حال حذف نشده‌ایم؟ پس این همه هوار‌هوار و مقصر کردن این و آن برای چیست؟»

او درباره آخرین برخوردش با قطبی هم گفت: «آخرین برخورد من با افشین قطبی بعد از بازی کره جنوبی بود که گفتم از این که به تیم ملی ایران آمدید و مربی‌گری کردید از شما سپاسگزارم و امیدوارم هر جا که هستید موفق باشید. بعد از آن دیگر نه قطبی را دیدم و نه حرفی میان ما رد و بدل شد. با این که من مخالف او بودم اما به نظر من او در جام ملت‌ها استراتژی خوبی داشت. ما زورمان به کره نمی‌رسید و باید یک کاری می‌کردیم تا بازی مساوی تمام شود تا شاید بتوانیم در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهیم. به نظر من افشین قطبی و همه بازیکنان در این رقابت‌ها نهایت ‌تلاش‌شان را انجام دادند اما توان‌مان در همین حد بود. من واقعا نمی‌دانم چطور عده‌ای می‌توانند بگویند که قطبی یا بازیکنان برای تیم ملی کم گذاشتند؟ اگر تیم ملی قهرمان می‌شد سودش را چه کسانی می‌بردند؟ مگر غیر از این است که سودش به قطبی و نکونام و شجاعی و همه و همه می‌رسید. پس آنها برای چه باید کم‌کاری کنند؟ مگر جواد نکونام با 112 بازی ملی و حضور فیکس در اوساسونا می‌تواند بازیکن بدی باشد؟ به نظر من بهتر است از این انتقادات و تقصیرات را گردن هم دیگر انداختن‌ها دست برداریم و به فکر آینده باشیم.» 

خیابانی می‌گوید بهتر است این دعواهای حاشیه‌ای هرچه زودتر تمام شوند و ادامه می‌دهد: «چه فایده‌ای دارد؟ اصلا من و نکونام و قطبی در قطر کتک‌کاری کردیم و همدیگر را زدیم و یک دنیا حاشیه وجود داشت و من هم مقصر اصلی باخت تیم ملی هستم. فکر کنید به این نتیجه هم رسیدیم چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم؟ به همین دلیل است که پیشرفت نمی‌کنیم و باز هم می‌بازیم. من بعد از بازی‌های جواد نکونام را در فرودگاه دیدم و راجع به حذف با او صحبت کردم و بعد به او گفتم باختیم فدای یک تار مویت. انشاالله دفعه‌های دیگر جبران می‌کنیم و هرجا هستی موفق باشی. به کریم انصاری‌فرد و به هر کسی که دیدم همین را گفتم. به مسعود شجاعی تبریک گفتم. این بچه دست و پایش برای تیم ملی شکست چطور می‌توانم بگویم او مقصر شکست تیم ملی بود؟ عربستان با آن نتیجه حذف شد و بسیاری تیم‌ها نتیجه بدی گرفتند اما آیا بعدش این همه جار و جنجال و من مقصرم و تو مقصری به راه افتاد؟ من ایران را دوست دارم، جواد نکونام را به عنوان کاپیتان تیم ملی، افشین قطبی را به عنوان سرمربی تیم ملی دوست دارم. پرچم کشورم را دوست دارم چرا وقتی این حرف‌ها را می‌زنم عده‌ای فکر می‌کنند قصد مجیزگویی دارم؟ مگر غیر از این است که من ایرانی‌ام و وطنم و هموطنانم را دوست دارم؟ ای کاش کمی نگاه‌های‌مان را نسبت به همدیگر تغییر دهیم آن وقت همه چیز درست می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
0
0
زنده باد جواد نکونام
او در اواخر سن بازیگری خود است بنابراین به دنبال چیزی برای خود نبود از روی احساس مسؤولیت آنچه می‌بایست بگوید را بی‌پرده گفت
در پاسخ به آقای خیابانی باید بگوییم دلیل اینکه دوباره ممکن است ببازیم اینست که هیچ زمانی امکان انتقاد شفاف و بی‌پرده از بی‌کفایتی‌ها و ناکارآمدی‌ها نیست همیشه امثال خیابانی هستند که می‌گویند ول کنید بس است! زورمان نرسید! و تازه از باخت هیجان‌زده هم بشوند و تبریک هم بگویند و آرزو موفقیت بکنند و بابت باخت تشکر هم بکنند و......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین