کد خبر: ۱۲۰۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸

7000 خانوار کرمانی در معرض سیل

2 کشته و هزاران آواره از سیلاب
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: معاون استاندار کرمان با اشاره به ادامه امدادرسانی سریع به سیل‌زدگان کرمانی گفت: در مناطق سیل‌زده 7 هزار خانوار در معرض سیل قرار گرفتند. 

پس از زمین‌لرزه‌های متوالی و تخریب هزاران خانه در زلزله‌های 6 و 6.5 ریشتری شرق کرمان این بار سیل 14 شهرستان را در برگرفت.

در حالی سیل زندگی هزاران نفر را در کرمان مختل کرده است که کرمان طی سال‌های اخیر یکی از استان‌های خشک و کم آب بود و کم‌آبی موجب صدماتی به کشاورزی و منابع آب زیرزمینی شد.

اما طی سه روز گذشته سیلاب نیمی از شهرستان‌های کرمان را فراگرفته است، معاون عمرانی استاندار کرمان در خصوص سیلابهای کرمان گفت: راه‌های رودبار - ایرانشهر، کهنوج - فاریاب و شهربابک - هرات هم اکنون در استان کرمان به دلیل بروز سیل مسدود هستند و تلاش برای باز کردن این جاده‌ها ادامه دارد.

وی از آب‌گرفتگی شدید شهرهای مختلف در استان کرمان خبر داد و گفت: کرمان، سیرجان، عنبرآباد، جیرفت، کهنوج، ریگان، فهرج و زرند دچار آب‌گرفتگی شدید شده اند و از سوی دیگر 116 روستا در محاصره سیل هستند و 6 هزار خانه مسکونی در این مناطق تخریب شده‌اند.

محمد جواد کامیاب تصریح کرد: خسارات انسانی به صورت مستقیم از سیل روی نداده است اما به دلیل بی‌احتیاطی در این سیل‌ها دو نفر از جمله یک کودک شش ساله کشته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از باغ‌ها و مزارع دچار آب گرفتگی شده‌اند به این دلیل حجم خسارات در بخش کشاورزی هنوز قابل براورد نیست.

این مسئول ادامه داد: با همکاری شهرداری‌ها در بسیاری از نقاط شهری از میزان آب‌گرفتگی کاهش یافته است.

وی از قطع برق برخی از روستاهی سیل‌زده در جنوب کرمان خبر داد و گفت: برخی روستاها نیز دچار قطع آب شده‌اند.

این مسئول گفت: رفت آمد به دلیل بارش برف در محورهای بردسیر به سیرجان و رفسنجان به سرچشمه با کندی انجام می‌شود.

وی از مردم خواست با توجه به احتمال سیل مجدد از مسیر رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

معاون استاندار کرمان از مدیران و فرمانداران استان کرمان نیز خواست همچنان در آماده‌باش برای مقابله با سیل و امدادرسانی به سیل‌زدگان باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین