کد خبر: ۱۲۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۰

مردم سیل و زلزله‌زده ایران غذا ندارند، تلویزیون شده فقط مصر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنچه در زیر می آید عیناً از خبرگزاری‌های داخلی در روز جاری و ایام اخیر است:

40 روستای بم در محاصره سیل

به دلیل بروز سیل 40 روستا در منطقه روداب و نرماشیر در محاصره سیلاب قرار گرفتند. 

پس از سال‌های خشكسالی در شهرستان بم و شهرستان تازه تاسیس نرماشیر بارندگی سه روز گذشته كه به طور مداوم ادامه داشت موجب آبگرفتگی شدید بخش روداب و شهرستان تازه تاسیس نرماشیر شد. 

در این دو منطقه هم اكنون 40 روستا در محاصره سیل هستند و راه‌های روستایی دچار آبگرفتگی و تخریب شده‌اند. 

ساكنان این روستاها هم اكنون نیازمند امدادرسانی هستند.

تخریب 6 هزار خانه در سیلاب گسترده كرمان

درحالی‌كه طی سیزده سال پیاپی خشكسالی به عنوان مهمترین معضل بزرگترین استان كشور تبدیل شده است در سه روز گذشته سیلاب گسترده 14 شهرستان كرمان را در بر گرفت و شش هزار خانه را تخریب كرد. 

سیلاب شدید و گسترده درشرایطی تنها طی سه روز بخشهای مختلف استان كرمان را درگیر كرد كه میزان بارندگی طی این چند روز در كرمان بیش از متوسط بارندگی طی یک سال گذشته در استان كرمان گزارش شده است.

ده‌ها روستا در محاصره سیل

در حال حاضر به دلیل بارندگی شدید در كرمان 116 روستا در محاصره سیلاب هستند و طبق اعلام مسئولان محلی در شرق استان كرمان نیمی از بخش روداب در بم، نیمی از شهرستان تازه تاسیس نرماشیر، 50 درصد شهر زلزله زده ریگان، بیش از 60 روستا در فهرج و ریگان در محاصره سیل قرار دارند، از سوی دیگر در جنوب استان كرمان شش شهرستان جیرفت، عنبرآباد، رودبار، قلعه گنج، كهنوج، منوجان به شدت دچار سیل‌زدگی شده‌اند در شمال استان نیز شهربابک، زرند و كرمان دچار خسارت شدند و كشاورزانی كه تا دیروز آبی برای سیراب كردن باغ‌ها و مزارع نداشتند امروز شاهد غرق شدن مزارع و كشاورزی خود در سیلاب هستند.

خسارات سیل از زمین‌لرزه‌های شش ریشتری ریگان بیشتر است

سیل روز گذشته حتی از زمین‌لرزه‌های سهمگین شرق استان خسارت بیشتری را به مردم وارد كرده است و بخش قابل توجهی از استان را درگیر خود كرد و این درحالی است كه از صبح امروز نیز طوفان در برخی مناطق استان بخصوص شهر كرمان آغاز شده است.

دو نفر كشته شدند

هم اكنون سیل در جنوب كرمان طبق اعلام مسئولان شش هزار خانه را تخریب كرده است و دو نفر نیز در این حوادث كه ناشی از بی احتیاطی بیان شده است جان خود را از دست داده اند و همچنان 116 روستا در محاصره سیل قرار دارد.
از سویی مردم شهر كرمان نیز از تبعات سیل در امان نماندند و آبگرفتگی شدید برخی معابر شهری و خانه‌ها در این شهر مردمی را كه آرزوی ریزش باران داشتند در حیرت فرو برد و این نكته را بار دیگر گوشزد كه كه ساختار شهری كرمان برای مقابله با چنین شرایطی با مشكل روبرو است.

7135 خانوار كرمانی درگیر سیل هستند / راه‌ها مسدود شدند

معاون عمرانی استاندار كرمان با اشاره به حجم سیلاب در كرمان از درگیر شدن بیش از هفت هزار و 135 خانوار در این سیل در استان كرمان خبر داد. 

محمد جواد كامیاب همچنین افزود: هم اكنون راههای اصلی رودبار به ایرانشهر، كهنوج به فاریاب و شهر بابک به هرات بسته هستند.

تخریب خانه‌ها در فهرج/ 20 روستا در محاصره سیل/مردم غذا ندارند

فرماندار فهرج گفت: تاكنون 15 واحد مسكونی فهرج در اثر سیل دو روز گذشته‌ تخریب شده است. 

حسین زین‌الصالحین با اشاره به سیل دو روز گذشته در این شهرستان اظهار داشت: 20 روستای بخش نگین كویر شهرستان فهرج در محاصره سیل قرار گرفتند.با توجه به اینكه 3 هزار واحد مسكونی غیرمقاوم در این شهرستان قرار دارد و در اثر زلزله دچار آسیب جدی شده‌اند، در اثر بارندگی دو روز گذشته 15 واحد مسكونی تخریب شده است و نیاز به چادر برای اسكان دارند.

زین‌الصالحین خاطرنشان كرد: در اثر بارندگی خسارات زیادی به جاده‌های روستایی، پل‌ها و معابر وارد شده است و اكثر منازل دچار آب‌گرفتگی شدید شده‌اند و هم اكنون اكیپ‌های امدادی وارد منطقه شده‌اند و در حال كمك‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

وی با بیان اینكه خسارات زیادی به قنوات و مزارع كشاورزی شهرستان وارد شده است، عنوان داشت: بسیاری از قنوات و كانال‌های كشاورزی در این شهرستان تخریب و از بین رفته است و نبود ماشین‌آلات سنگین راهسازی از مهم‌ترین مشكلات در این شهرستان است.

زین‌الصالحین تصریح كرد: سیل موجب تلف شدن تعداد زیادی از دام‌های دامداران شده است و كارشناسان هم‌اكنون در حال برآورد خسارات وارده در بخش‌های مختلف هستند.

‌با توجه به اینكه آب وارد منازل مردم روستای یوسف‌آباد چاهدگال شده و تمام وسایل و اثاثیه منزل روستاییان به زیر آب رفته است، ساكنان این روستا به مواد غذایی نیاز دارند.

در یكی از معابر روستای یوسف‌آباد چاهدگال آب بیش از نیم متر است كه عبور و مرور روستاییان به سختی‌ صورت می‌گیرد.

50 درصد ریگان به زیر آب رفت/ زلزله‌زدگان در محاصره سیل

مهر: بروز سیل در منطقه زلزله‌زده ریگان موجب تخریب برخی منازل مسكونی و همچنین آبگرفتگی 50 درصد شهر ریگان و 50 روستا شد.

بروز بارندگی شدید در شرق كرمان زلزله‌زده‌‌های ریگانی را با مشكل جدیدی مواجه كرد این در حال است كه تنها چند روز پیش این شهرستان شاهد زمین‌لرزه 6 ریشتری و همچنین طوفان شن نیز بود و تعداد زیادی از مردم در این شهرستان در چادر زندگی می‌كنند.

فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر دركرمان با اشاره به بروز سیلاب شدید دراین شهرستان و شكسته شدن سیل بندهای این شهرستان اظهارداشت: هم اكنون 50 درصد شهر ریگان وبیش از 50 روستای این شهرستان در محاصره سیل قرار دارند و نیازمند امدادرسانی سریع هستند.

وی ادامه داد: سیل زدگان هم اكنون در خارج از این منازل و در چادر ساكن هستند و نیازمند امدادرسانی در اسرع وقت و همچنین توزیع مواد غذایی هستند.

فرماندار ریگان خاطرنشان كرد: خسارات سنگینی نیز به بخش كشاورزی وارد شده و بسیاری از زمین‌های كشاورزی و باغات دچار آب گرفتی شده است.

برزنگ افزود: هزار راس دام و سه هزار و 700 قطعه طیور در این شهرستان تلف شده است.

وی خواستار كمک‌رسانی سریع به سیل زدگان شد و گفت: راه دسترسی به چهار روستا در ریگان بسته است و نیاز به امدادرسانی سریع دارند.

7000 خانوار كرمانی در معرض سیل/ دو كشته و هزاران آواره از سیلاب

مهر: معاون استاندار كرمان با اشاره به ادامه امداد رسانی سریع به سیل زدگان كرمانی گفت: در مناطق سیل‌زده هفت هزار خانوار در معرض سیل قرار گرفتند.

پس از زمین‌لرزه‌های متوالی و تخریب هزاران خانه در زلزله‌های 6 و 6.5 ریشتری شرق كرمان این بار سیل 14 شهرستان را در برگرفت.

وی از آبگرفتگی شدید شهرهای مختلف در استان كرمان خبر داد و گفت: كرمان، سیرجان، عنبرآباد، جیرفت، كهنوج، ریگان، فهرج و زرند دچار آب گرفتگی شدید شده اند و از سوی دیگر 116 روستا در محاصره سیل هستند و شش هزار خانه مسكونی در این مناطق تخریب شده اند.

و اما بشنوید سخنان نماینده مردم منطقه بحرا‌ن‌زده فوق در مجلس شورای اسلامی را:

نماینده مردم بم، ریگان و فهرج در مجلس: غول استكبار در حال نابود شدن است

فارس: نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان كرمان در مجلس گفت: غول استكبار در حال نابود شدن بوده و شاخ و برگ‌های پوسیده آن توسط ملت‌های آزاده جهان در حال خشكاندن است.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی چهارشنبه شب در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی بم اظهار داشت: وجود مقدس نبی اكرم (ص) موجب خیر و بركت برای مسلمانان است و ما باید شب و روز شكرگزار این نعمت الهی باشیم.

وی با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال به دلیل نزول رحمت الهی در شرق استان پس از خشكسالی‌های چند سال اخیر بیان داشت: تعدادی از رودخانه‌های شرق استان كه مدت‌ها خشكیده بودند، از جمله رودخانه فهرج دوباره پر‌آب شدند.

وی وقایع اخیر جهان از جمله انقلاب‌های صورت گرفته توسط ملل آزادیخواه علیه حكام مستبد و جیره‌خوار آمریكا و رژیم صهیونیستی را از نشانه‌های ظهور دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران ملت‌های آزادیخواه جهان را بیدار كرد.

غضنفرآبادی با مقایسه سخنان شاه در روزهای پایانی حكومت خود با سخنان حسنی مبارك افزود: هر دو نفر جیره‌خوار استكبار هستند و از روی التماس با مردم صحبت كردند.

نماینده شرق استان كرمان در مجلس خاطرنشان كرد: با توجه به شرایط كنونی باید از همیشه هوشیارتر باشیم، زیرا دشمنان كوتاه نیامده‌اند و فتنه دارای چهره‌های زیادی است.

وی گفت: در كشور ما به فضل الهی اتحاد و همدلی شیعه به صورت گسترده وجود دارد و نباید این عزت و اقتدار را به سادگی از دست بدهیم.

وی با ستودن وحدت و همدلی موجود در شرق استان كرمان تصریح كرد: اصل حفظ نظام اولویت دارد و سخنانی كه موجب تضعیف نظام باشد، غیرقابل بخشش است.

نماینده شرق استان كرمان در مجلس با بیان اینكه عده‌ای قصد اختلاف‌افكنی و ایجاد شایعات گوناگون بر علیه افراد را دارند، اظهار داشت: باید مراقبت كنیم و اجازه ندهیم با آبروی افراد بازی شده و از این طریق ایجاد تفرقه شود.

غضنفرآبادی خود را موظف به حمایت از مسئولانی دانست كه كار خود را به درستی و خالصانه انجام می‌دهند و گفت: همه مسئولان در حد توانایی خود تلاش می‌كنند، اما برخی افراد از روی غرض‌ورزی اقدام به سیاه‌نمایی و كوچک جلوه‌دادن كارها و خدمات صورت گرفته می‌كنند.

وی بیان داشت: ما مخالف اجرای عدالت نیستیم، اما بی‌عدالتی را هم تحمل نمی‌كنیم.

غضنفرآبادی بازسازی فرهنگی را در اولویت مباحث خود دانست و خاطرنشان كرد: آنچه به مردم بم عزت داده، عزاداری‌های با‌شكوه، اتحاد، همدلی و ولایتمداری است كه باید آن را برای همیشه حفظ كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
0
0
چقدر بدبختیم ما .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
0
0
تيز چه ربط دارد به شقيقه !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
ميخواستي به يك گروه سياسي چه بگويد!
ضمنا سخنراني قبل از سيلآب پنجشنبه و جمعه بود (چهارشنبه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
0
0
"چهارشنبه شب در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی"

به نظر من کسانی که سراغ اخبار در اینترنت هستند و یا از طریق متن کسب خبر میکنند می آیند یه خورده فقط یه خورده هوش و حواس دارند. من هم معتقدم باید به شیوهای پوپولیستی و عوام فریبانه و در صورت لزوم ماکیاولی رقیب نامرد و خودکامه را به زانو در آورد ولی تغییر در مدیریت، رویکردها و تاکتیکها ضروری است. الان جوری شده که به سایتهای اپوزیسیون هم نمی شود اطمینان کرد و آنها را مستند قرار داد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین