کد خبر: ۱۲۰۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸

خودروی دانشجویی با سوخت هیدروژنی و توربین بادی / عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- مجید جویا(خبرآنلاین): خیلی‌ها فکر می‌کنند فعالیت‌های دانشگاهی به حضور در کلاس‌های خسته‌کننده درسی و حل معادلات ریاضی پیچیده روی صفحات کاغذ خلاصه می‌شود، اما مجله پاپ‌ساینس در بازدیدی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان، گزارشی از هیجان‌انگیزترین آزمایشگاه‌‌های آن‌ها فراهم کرده که شور و شوق در گوشه و کنار آن موج می‌زند. گزارش امروز مربوط به مرکز طراحی حمل و نقل کالج تحقیقات خلاقانه است.

حرفه: طراحی حمل و نقل انبوه
هدف آموزش: طراحی خودروی با سوخت هیدروژن و توربین‌های بادی


کسب مدرک تحصیلی در صنایع خودروسازی شاید اکنون تا حدی عقبگرد به نظر برسد، ولی کالج تحقیقات خلاقانه جایی است که شرکت‌های خودروساز بزرگ، از هیوندایی گرفته تا فیات، از پروژه‌هایی برای آینده‌نگرانه‌ترین مفاهیم خود پشتیبانی می‌کنند. تعداد طراحان این مرکز بیشتر از هر جای دیگری در این صنعت است و اعضای هیات علمی آن را مسئولان بخش‌های طراحی تویوتا، جنرال موتورز، نیسان و مرسدس بنز تشکیل می‌دهند.

سال گذشته، هنگامی که شرکت هیوندایی چالشی را برای طراحی خودروهای سبز آینده برای دانشجویان سال بالایی مطرح کرد، دونگ تران طرحی کاملا جاه طلبانه را ارایه کرد: خودرویی آیرودینامیک با سوخت هیدروژن که چرخ‌هایش شبیه به توربین‌های بادی هستند. یک پیل سوختی هیدروژنی، چهار موتور الکتریکی مستقل متصل به چرخ‌ها را تغذیه می‌کند، این موتورها توسط هوایی که از در اثر چرخش چرخ‌ها به آنها می‌وزد خنک می‌شوند. تران می‌گوید: «هرچه خنک‌تر بهتر، پراکنده کردن گرما طول عمر را بیشتر می‌کند و کارایی را بهتر می‌کند».

تران خودروی خود را با استفاده از برنامه‌های مدل‌سازی سه بعدی تحویل داد، ولی معمولا دانشجویان نمونه‌های کوچک خودروهای طراحی شده خود را هم می‌سازند. امسال، این دانشکده یک دوره فوق لیسانس در طراحی حمل و نقل هم به دوره‌های خود اضافه کرد. دوره‌ای که نظایر بسیار معدودی در دنیا دارد و کلاس‌های تجاری را با طراحی ترکیب خواهد کرد. {$old_album_120965}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین