کد خبر: ۱۲۰۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
سبحانی نیا خبر داد:

احتمال تصویب سه دوازدهم بودجه 90 به دلیل تاخیر دولت در ارائه بودجه

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال تصویب سه دوازدهم بودجه سال 90 به دلیل تاخیر در ارائه این لایحه به مجلس خبر داد. 

حسین سبحانی‌نیا درخصوص تصمیم مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال 1390 کل کشور اظهارداشت: قرار بود این لایحه زودتر از این به دست مجلس برسد اما با تاخیری که هم اکنون شاهد آن هستیم چاره‌ای برای تصویب بودجه 90 به صورت چند دوازدهم باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: درصورتی که دولت این لایحه را 24 بهمن ماه یعنی مقارن با اولین جلسه مجلس پس از تعطیلات ماهانه، ارائه دهد، مجلس حداقل نیازمند 40 روز کاری است. این درحالی است که کمیسیون تلفیق نیازمند تمدید فرصت نباشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: فرصت کمی تا پایان سال باقی مانده است نمایندگان مجلس هم نیازمند فرصت کافی برای مطالعه و بررسی دقیق لایحه و ارائه پیشنهادات هستند. درصورتی که پیش‌بینی شود تا پایان سال کار بررسی لایحه به اتمام نمی‌رسد، بررسی بودجه 90 به صورت یک، دو و یا سه دوازدهم خواهد بود.

نماینده نیشابور گفت: در این صورت بررسی باقی مواد بودجه به سال آینده و فرودین ماه موکول خواهد شد.

بررسی لایحه بودجه سالانه 15 روز در کمیسیون های تخصصی و 15 روز در کمیسیون تلفیق زمان می‌برد. حداقل زمان برای بررسی این لایحه نیز ده روز در صحن علنی مجلس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین