آفتابنیوز : آفتاب: سایت معماری نیوز با تهیه گزارش میدانی از آزاد راه تهران – پردیس نوشت: تونلهای آزاد راه تهران – پردیس که به طول ۵٫۵ کیلومتر بهمن ماه امسال بهرهبرداری شد فاقد چراغ است و این موضوع برای رانندگانی که برای عبور و مرور از این تونلها استفاده میکنند شرایط بسیار دشواری را به وجود آورده است.
طباطبایی از شهروندانی که برای رفت آمد از این تونلها استفاده مینماید به خبرنگار معمارینیوز گفت: قرار بود که تونلها به طور کامل بهرهبرداری شود اما علیرغم مدت زمانی از افتتاح این آزاد راه هنوز برای نصب چراغهای آن هیچ اقدامی نشده است.
وی ادامه داد: متاسفانه این مشکل باعث وقوع تصادفاتی در این تونلها میشود اما بازهم از جانب مسئولان اقدامی نمیشود.
یکی دیگر از شهروندان افزود: حداکثر سرعت تردد در آزادراه تهران پردیس به ١٢٠ کیلومتر در ساعت میرسد و این رقم ۵٠ درصد بیش ار حداکثر سرعت تردد در جاده قدیم است اگر رانندهایی برای نخستین بار وارد این جاده شود واز این موضوع اطلاع نداشته باشد قطعا با حادثه روبرو میشود.
بر اساس این گزارش آزادراه راه تهران – پردیس به طول ٢٣ کیلومتر همراه با ۵ کیلومتر بزرگراه و بیش از ٣ کیلومتر پل بزرگ و ۴ تونل به طول ۵/۵ کیلومتر احداث شده است، ٣٢ درصد از هزینه اجرایی این آزادراه از سوی بانک مسکن، ١٨ درصد از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس، ٣٠ درصد از سوی وزارت راه و ٢٠ درصد از سوی سازمان توسعه راههای ایران تامین شده است.
آزاد راه تهران – پردیس، هفته گذشته پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از افتتاح اول، بار دیگر افتتاح شد.