کد خبر: ۱۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
دراثر شكستگی و نشت در خطوط انتقال نفت پالايشگاه؛

لكه نفتی به طول 20 كيلومتر سواحل بوشهر را فراگرفته است

حدود 400 هكتار زمين كشاورزی آلوده شده است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شکستگی در اثر فرسودگی در خطوط انتقال نفت خام در بندر دیلم بوشهر، موجب شده است که 400 هکتار زمین کشاورزی و لکه نفتی به طول 20وعرض 7 کیلومتر در خط ساحلی خلیج فارس، این منطقه را دچار بحران آلودگی نفتی کند.

اما معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر مرگ و میر ماهیان یا سایر موجودات دریایی به ما نرسیده است.

محمد باقر نبوی، معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد آخرین وضعیت نشت نفت از لوله خط انتقال پالایشگاه امام حسن در بندر دیلم به خبرنگار ایلنا گفت: شکستگی در خط لوله نفت خام 48 اینچی پالایشگاه امام حسن رخ داده است که در فاصله 20 کیلومتری ساحل خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل زمین مسطح و بدون عوارض این منطقه، 10 تا 15 ساعت نفت ازلوله‌ها نشستی داشته است که در اثر بارش باران مقداری از این نفت‌ خام به بستر دریا نیز وارد شده است.

نبوی تاکید کرد: در حدود 400 هکتار زمین کشاورزی و همچنین رودخانه‌ای که در این محل جریان دارد به وسیله نفت خام آلوده شده است، همچنین در حال حاضر لکه نفتی به طول 20 کیلومتر و به عرض 7 کیلومتر بستر دریا را فرا گرفته است.

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان تصریح کرد: به علت طوفانی بودن هوا، خوشبختانه لکه نفتی به سمت ساحل آمده و اوضاع را اندکی بهبود بخشیده است به طوری که در حال حاضر سواحل ماسه‌ای خلیج‌فارس در این منطقه از تکه‌های بزرگ نفت که به صورت گلوله‌های بزرگ نیز درآمده‌اند در منطقه مشاهده می‌شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر عوامل محیط‌زیست بوشهر به همراه مسئولین وزارت نفت در حال پاکسازی سواحل و جمع‌آوری نفت هستند.

او با بیان اینکه هنوز تلفات حیات‌وحش ناشی از این آلودگی نفتی مشاهده نشده است، افزود: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر مرگ و میر ماهیان و یا سایر موجودات دریایی به ما نرسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین