کد خبر: ۱۲۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۳

تکذیب اعدام دو متهم کهریزک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پدر شهید محسن روح الامینی در گفت‌وگو با آینده، خبر سایت خبرنامه دانشجویان را تکذیب کرد. سایت خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از روح الامینی ادعا کرده بود که دو متهم محکوم به قصاص در پرونده جنایت کهریزک، اعدام شده‌اند.

عبدالحسین روح الامینی که عصر امروز به تهران بازگشته، با ابراز ناراحتی شدید از اقدام غیرحرفه‌ای انجام شده توضیح داد: مشخص نیست چرا برخی حتی در مکانی که مختص زیارت و مناجات است، ما را به حال خود رها نمی کنند و دیشب که بنده کنار ضریح منور امام هشتم بودم، جوانی بدون توجه به شرایط حرم و درخواست من برای رسیدن به زیارت ثامن الحجج(ع)، مکرر پرسش می کرد، در حالی که من مطلب جدیدی درباره مساله کهریزک و محکومان آن نگفتم و صرفا چند کلمه خلاصه از مطالب منتشرشده را دوباره بازگو کردم.

وی افزود: با توجه به گذشت اولیای دم از اعدام محکومان این جنایت، اجرای دیگر مجازات‌های آنها نظیر شلاق، زندان و محرومیت از خدمات دولتی به اجرا در آ شده و هرچند حکم اعدام محکومان صادر شده بود، اما آنها اعدام نشده و نخواهند شد و درباره متهمان قضایی نیز بنده اظهار کردم که پرونده در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.
 
وی در پایان کلیه رسانه‌ها را به رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای در انتشار اخبار خود توصیه کرد.

سایت آینده به نقل از منبعی که نامش منتشر نشد، خبر اعدام دو متهم جنایات کهریزک را تکذیب کرد و نوشت:

در پی انتشار مطالب بی‌اساس توسط یک سایت تندرو، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با “آینده” اعدام دو عامل جنایت کهریزک را تکذیب کرد. 

به گزارش خبرنگار “آینده”، یکی از عوامل این سایت که دکتر روح‌الامینی را در جریان زیارت در حرم امام رضا‌(ع) دیده، چند کلمه صحبت خود با وی را به عنوان مصاحبه منتشر کرده و جالب آن که به دلیل برداشت غلط، به بیان اخبار نادرست پرداخته و به نقل از وی، از اعدام ۲ نفر از عاملان ماجرای کهریزک که از ماموران ناجا هستند، خبر داده است.
 
این در حالی است که بعد از دیدار خانواده قربانیان کهریزک با آیت‌الله جوادی آملی و بیان تصمیم خود مبنی بر عفو اعدام مباشرین جنایت و پیگیری محاکمه آمرین و متهمین اصلی، ایشان از این تصمیم استقبال کردند.
 
به گفته این منبع آگاه، با توجه به گذشت اولیای دم از اعدام محکومان این جنایت، اجرای دیگر مجازات‌های آنها نظیر شلاق، زندان و محرومیت از خدمات دولتی آغاز شده، اما آنها اعدام نشده و نمی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین