کد خبر: ۱۲۱۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶

مشایی: باید قدر فرصت را پس از 30 سال بدانیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: سی سال پیش خیلی‌ها حتی بقای نظام برآمده از انقلاب اسلامی را باور نداشتند اما امروز حرف‌های انقلاب و ملت ایران برای دنیا قابل فهم شده و دنیا در حال باور کردن آن است. 

مهندس اسفندیار رحیم مشایی قبل از ظهر امروز یکشنبه در اولین نشست تخصصی نقش رسانه‌های دانشجویی در تعامل با ایرانیان خارج از کشور گفت: پیروزی انقلاب اسلامی تحولی بود که امروز و پس از گذشت سی و دو سال امیدها را زنده و باورها را در دستیابی به قله های افتخار عمیق تر کرده است. 
امروز هم ملت ایران این باور را در خود نهادینه کرده و هم دنیا به این امر که ملت ایران راه درستی را انتخاب کرده و به درستی آن را پیموده، معترف است. 

وی ظرفیت‌های لازم برای تحقق افق‌های برتر را در مقابل ملت ایران کاملا، گشوده دانست و اظهار داشت: اگر چند دوره مشخص تاریخی را استثناء کنیم می‌توانیم ادعا کنیم که جمهوری اسلامی در عمر سی و دو ساله خود از لحاظ استقرار و ثبات ملی بی‌نظیر بوده و همه دنیا اذعان دارند که خواسته ملت ایران از سال 57 تا سال 89 هیچ تغییری نکرده و خواسته‌ای معین و آشکار بوده است. 

مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهوری پیروزی‌های بزرگی که بقای انقلاب اسلامی را تضمین کرده و جمهوری اسلامی را در بهترین موضع خود قرار داده است، محصول درک هویت تاریخی ملت نسبت به خودش عنوان کرد و گفت: ملت ایران با شخصیت‌شناسی اساسی از خود شخصیت واقعی خود را کاملا شناخته است. 

مهندس رحیم مشایی در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را نظامی مکتبی، علوی و انقلابی خواند و تصریح کرد : اینکه ایران با پیروزی انقلاب اسلامی از سیطره بلوک غرب خارج شد ولی به بلوک شرق هم نپیوست در معادلات قدرت آن روزگار امری نانوشته و ناشناخته بود و اینکه کشوری تحت سیطره و در زنجیره هم پیمانان هیچ یک از دو ابرقدرت شرق و غرب نباشد ، برای دنیای آن روز یک خطر محسوب می شد ولی انقلاب اسلامی ماند تا اثبات کند که می توان خارج از معادلات قدرت، زندگی کرد و حتی به توفیقات بزرگ دست یافت. 

وی با بیان اینکه ملت ایران در بخش عمده تاریخ خود از سوی حاکمان نالایق مورد اجحاف قرار گرفته است، اظهار داشت: این ملت هر وقت فرصتی یافته فرازهای تاریخ خود را پیموده و در دوره پس از انقلاب اسلامی نیز بویژه در سال‌های اخیر با باور دکتر احمدی نژاد به آسمان و سنت‌های الهی و ظرفیت‌های ملت ایران، دوره اوج‌گیری ملت ایران پایه‌گذاری شده است. 

مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: امروز جمهوری اسلامی یک مطالبه جدید را با ادبیاتی جدید به جهانیان عرضه کرده که آن لزوم مدیریت جهان توسط همه ملت‌هاست و این مدل نه مدلی بهتر از مدل فعلی مدیریت جهان بلکه یگانه راه حل موجود برای گذار از بن بست فعلی در عرصه بین‌المللی است. 

مهندس رحیم مشایی با اشاره به تاثیر سخنرانی‌های احمدی‌نژاد در عرصه بین‌المللی و به ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در فضاسازی و نهادینه کردن مطالبه جمهوری اسلامی برای اصلاح ساختار سازمان ملل و مدل مدیریت جهان خاطر نشان کرد: پس از آنکه چهار سخنرانی رییس‌جمهور در مقابل سخنرانی‌های جرج بوش ارایه شد، رییس‌جمهور جدید آمریکا بعنوان سخنران پنجم این کشور به این نکته اعتراف کرد که مدیریت جهان اشکالاتی زیادی دارد و باید اصلاح شود. 

وی گفت: اعتراف غربی‌ها به وجود خطا و اشتباه در مدیریت جهان به معنای آن نیست که آنها مواضع ما را دنبال می‌کنند، بلکه آنها از اقرار به این خطا نیز به دنبال منافع خودشان هستند و لذا ملت ایران یک تکلیف بزرگ در پیگیری این مطالبه و اصرار بر اعمال آن دارد. 

مهندس رحیم مشایی ادامه داد: اگر چه حق همه ملت‌ها از دستاورد تغییر در مدیریت جهان یکسان خواهد بود اما سهم هر ملت به اندازه تلاش آن برای اعمال این تغییرات است و لذا سهم ایران از این حرکت سهم بسیار بزرگی است. 

مشاور و رییس دفتر رییس‌‌جمهوری با بیان اینکه امروز صدای خرد شدن ستون کاخ‌های ظلم جهانی به گوش می‌رسد، اظهار داشت: اگر چه من تحلیل متفاوتی از آنچه امروز در عرصه جهانی در حال رخ دادن است دارم اما به یقین اتفاقات بزرگی در راه است که وقایع فعلی تنها یک آغاز برای آنهاست و استکبار اگر چه گمان می‌کند که می‌تواند این رخدادها را مدیریت کند اما به فضل خدا هر اقدامی که انجام دهد به فرصتی برای آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان تبدیل خواهد شد. 

مهندس رحیم مشایی با بیان اینکه شرایط امروز ایران و به تبع آن شرایط امروز جهان از آن دست فرصت‌هایی است که به راحتی در تاریخ تکرار نمی‌شود، تصریح کرد: اگر فرصت‌های جهانی را درنیابیم فرصت‌های داخلی نیز از دست می‌روند و ما باید قدر فرصتی را که امروز پس از گذشت سه دهه آزمون سخت در اختیار ما قرار گرفته، بدانیم زیرا این فرصت همانطور که در قرون متمادی گذشته به دست نیامده بود می‌توانست حداقل تا ٥٠٠ سال آینده نیز به دست نیاید. 

در این مراسم پایگاه مجازی نشریات دانشجویی کشور به آدرس www.smnd.ir توسط مهندس رحیم مشایی افتتاح شده و ثبت‌نام در آن آغاز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
مهندس داره برای ریاست جمهوری خوب آماده میشه ! مهندس اینا دوستانه است فینال هنوز نرسیده !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین