کد خبر: ۱۲۱۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۹

برگزاری دادگاه 3 آمریكایی در غیبت سارا شورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادگاه رسیدگی به اتهامات سه آمریكایی متهم به جاسوسی و ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۰ صبح امروز به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

لیویا لئو اگوستی سفیر سوئیس در حاشیه دادگاه انقلاب تهران در مورد حضور خود گفت: مرا به دادگاه دعوت نكرده بودند و خودم برای حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات سه آمریكایی تصمیم گرفتم كه در دادگاه حضور یابم.

وی ادامه داد: تا كنون مسئولان دادگاه اجازه حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات سه آمریكایی را نداده‌اند و اكنون منتظر هستم كه آیا اجازه ملاقات با سه آمریكایی را می‌دهند یا خیر.

سفیر سوییس در تهران همچنین درباره حاضر نشدن سارا شورد یكی از سه متهم آمریكایی كه ۲۳ شهریور ماه امسال به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد، گفت: این تصمیم شخصی شورد بود و من از علت حاضر نشدن وی در دادگاه اطلاعی ندارم.

در عین حال، یک منبع آگاه به ایرنا خبر داد سفیر سوییس در حالی برای حضور در جلسه امروز دادگاه به محل دادگاه انقلاب مراجعه كرد كه پیش‌تر مراجع ذی‌صلاح با یادآوری غیرعلنی بودن دادگاه به او در مورد حضور نیافتن در جلسه و مداخله نكردن در سیر قانونی رسیدگی به پرونده اتهامی این سه امریكایی تذكر داده بودند.

سه تبعه آمریكایی به نام‌های 'سارا شورد'، 'شین بائر' و 'جاش فتال' به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران در مرداد ۸۸ دستگیر شدند. این افراد علاوه بر ورود غیرقانونی به خاک ایران، متهم به جاسوسی هستند.
 
'سارا شورد' یكی از این متهمان، ۲۳ شهریور ماه امسال با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین