کد خبر: ۱۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳

وب‌سایتی برای تعقیب اسکناس‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنیانگذاران یک وب سایت در آمریکا ایده ای جدید را ارائه کرده‌اند که با کمک آن می‌توان مسیر گردش اسکناس‌های دلار از یک دلاری گرفته تا 100 دلاری و بیشتر را ردیابی کرد. 

همه مادرهای جهان درباره پول هشداری یکسان را به فرزندان کوچک خود می‌دهند: پول را در دهانت نکن، نمی‌دانی کجاها بوده است!

اما اکنون مادران آمریکایی با کمک ایده جدید بنیانگذاران وب‌سایت WheresGeorge.com می‌توانند دقیقا دریابند که پول در کدام ایالت از آمریکا و در چه منطقه‌ای قرار داشته است. این وب‌سایت شیوه‌ای جدید را برای ردیابی مسیر گردش اسکناس‌های دلار در سراسر ایالات متحده ارائه کرده است.

بر روی هر دلار آمریکایی در گردش، شماره سریال 10 تا 11 رقمی قرار دارد که مختص همان اسکناس است. تنها کافی است به وب‌سایت مذکور وارد شده و مبلغ اسکناس، شماره سریال آن، کد منطقه سکونت و مکانی که مالک اسکناس در آن زمان در آنجا حضور دارد را به وب‌سایت وارد کرد.

به این شکل پایگاه داده‌هایی از اسکناس‌ها به وجود آمده و می‌توان به راحتی مسیر گردش آنها را کنترل کرد. این وب‌سایت در عین حال بخشی مجزا را به فعالترین دلارهای آمریکا اختصاص داده است.

تا کنون فعالترین دلار در این بخش یک اسکناس یک دلاری بوده است که 6 هزار و 744 کیلومتر طی سه سال و 12 روز و 25 دقیقه سفر کرده است، یعنی این یک دلاری به صورت میانگین روزانه 6 کیلومتر سفر کرده است. این دلار از میان هشت ایالت مختلف آمریکا عبور کرده و در نهایت در سال 2005 در جایی از آمریکا از مسیر ردیابی خارج شده است.

بر اساس گزارش دیسکاوری، این وب سایت نمی تواند به شما بگوید که اسکناسی که در دست دارید در جیب‌های یک شلوار جین کثیف بوده یا فردی با دست‌های آلوده آن را به دست گرفته است، تنها قادر است مکانی که اسکناس پیش از رسیدن به شما در آن قرار داشته را آشکار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین