کد خبر: ۱۲۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷

ناگفته‌های خمسه از درد و رنج "هوشیار"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرضا خمسه بازیگر نقش «بیدار» و هم‌بازی زنده‌یاد محسن یوسف‌بیگ گفت: زنده‌یاد یوسف‌بیگ (بازیگر نقش هوشیار) روح لطیفی داشت، اما هنرمند فراموش شده‌ای بود و همه دورادور حالش را می‌پرسیدند.

علیرضا خمسه که همراه با زنده‌یاد محسن یوسف‌بیگ در مجموعه «هوشیار و بیدار» ایفای نقش می‌کرد، گفت: در سال‌های ۶۳ و ۶۴ بود که مجموعه هوشیار و بیدار برای مخاطبان کودک و نوجوان تولید و پخش شد که همزمان با جنگ تحمیلی و اعلام وضعیت قرمز‌ پیاپی بود.

وی ادامه داد: این مسئله ما را در تولید و پخش برنامه با مشکل مواجه کرده بود ولی خوشحال بودیم که این کار ما از دلهره و اضطراب بچه‌ها کم می‌کرد و این اجازه را به بزرگترهای آنها می‌داد تا با فراغت بیشتری به مسائل پیرامون جنگ بپردازند.

خمسه در ادامه اظهار داشت: برنامه هوشیار و بیدار تأثیرات بسیاری روی مخاطبین داشت و از جذابترین و مؤثرترین برنامه‌ها بود که تأثیراتش نیز دیرپا بود و خیلی‌ها هنوز مرا به اسم بیدار می‌شناسند گاهی هم از من می‌پرسیدند از آقای هوشیار چه خبر و تصورشان پس از ۲۵ سال این است که ما هنوز هم با هم هستیم در حالی که نزدیکی ما محدود به همان نقش بود.

خمسه در ادامه به فارس گفت: این ماجرا ادامه داشت تا ۵ سال پیش که من کارگردانی مجموعه «جمعه تعطیل نیست» را بر عهده داشتم و از ایشان دعوت کردم تا در بخش‌هایی از برنامه حضور داشته باشند این آخرین دیدار ما بود تا چند ماه پیش که از ایشان برای حضور در یک تله‌فیلم دعوت شد و قرار بود ایشان نقش پدر مرا بازی کنند اما به دلیل وخامت حالشان این اتفاق عملی نشد.

وی گفت: متأسفانه این اواخر ایشان در انزوا بودند و با وجود محبوبیت، کسی جز احوالپرسی دورادور از او سراغی نمی‌گرفت و هنرمند فراموش شده‌ای بود.

تنها گاهی اوقات به من می‌گفت از او چه خبر و من هم به آنها می‌گفتم احوالپرسی دورادور فایده‌ای ندارد و شماره‌اش را می‌دادم و می‌گفتم اگر می‌خواهید حالش چطور است با او تماس بگیرید برخی از هنرمندان تحمل بیشتری در مواجه با شرایط دارند و برخی زودتر آزرده‌ خاطر می‌شوند و زنده‌یاد یوسف‌بیگ نیز از جمله بازیگرانی بود که روح لطیفی داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین