کد خبر: ۱۲۱۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲

کمالی: معافیت سربازی با ثبت معدن کذب است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه موضوعی به نام «سرباز صنعت» وجود ندارد، اعلام کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که اطلاعات صحیح در رابطه با معافیت‌ها را از تنها طریق ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی دریافت کنند.

سردار موسی کمالی، مشاور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارسال شدن برخی ایمیل‌ها مبنی بر فروش سی‌دی‌هایی با عنوان «بهترین راه معافیت از سربازی» اظهار کرد: در برخی از موارد مشاهده شده است که برخی از نشریات و سایت‌ها موضوعاتی را مبنی ارائه آموزش راه‌های معافیت سربازی از طریق سی دی‌ها یا جزوه‌های آموزشی منتشر می‌کنند، این در حالیست که افرادی برای سودجویی اقدام به انتشار این موضوعات می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جزوه و سی‌دی‌ها به مبلغ چهار تا پنج‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود، افزود: در این سی‌دی‌ها و جزوه‌ها معافیت سربازی تحت عنوان «سرباز صنعت»، «معافیت پزشکی» یا «ثبت معدن» عنوان شده است، در حالی که تمام این موضوعات یک شایعه و فریب است.

کمالی با بیان اینکه موضوعی به عنوان «سرباز صنعت» وجود ندارد، افزود: بحث «سرباز صنعت» در سال 84ـ 83 مانند طرح «سرباز معلم» مطرح شد که بر اساس آن تعدادی از سربازان رشته فنی ـ مهندسی به کارخانه‌ها فرستاده می‌شدند که در آن زمان نیز موضوع معافیت آنان در میان نبود اما با توجه به ارزیابی که صورت گرفت، مشخص شد که عملکرد «سرباز صنعت» مثبت نیست، در نتیجه این موضوع از سال 86 متوقف شده و در حال حاضر«سرباز صنعت» وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه گرفتن معافیت با «ثبت معدن» کذب محض است، به ایسنا گفت: در عین حال یکسری از افراد سودجو با چاپ فرم‌هایی مدعی شده‌اند که افرادی که در جبهه خدمت ‌کرده‌اند، می‌توانند وام بگیرند که این یک نوع کلاهبرداری است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی تعدادی از کلاهبرداران در زمینه معافیت‌های سربازی را دستگیر کرده است.

به گفته وی یکی از متهمان این پرونده‌ها ادعا ‌کرد که روزانه با فروش این فرم‌ها و سی‌دی‌ها حدود 10 میلیون تومان درآمد داشته است.

کمالی تصریح کرد: تعدادی از گروه‌های سودجویی که در رابطه با انتشار سی دی و جزوه‌های آموزشی راه‌های معافیت سربازی فعال بودند، دستگیر شدند و در اعترافاتشان عنوان کردند با این فریب کاری سود زیادی را به دست آورده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین