کد خبر: ۱۲۱۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹

اظهارات وزیر دفاع انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی ضدایرانی از اسرائیل خواست تا با پیشبرد گفت‌وگوهای صلح با فلسطین مانع از پیشروی برنامه هسته‌ای ایران شود. 

خبرگزاری رویتر گزارش داد: لیام فاكس، وزیر دفاع انگلیس در كنفرانس امنیتی سالانه هرزیلیا گفت: انگلیس برای تحریم‌های جدی‌تر به منظور تاثیرگذاری بر ایران اعمال فشار می‌كند اما نباید اهمیت روند صلح خاورمیانه را نادیده گرفت.

وی در ادامه اظهارات ضدایرانی خود افزود كه پیشرفت به سوی راه‌حلی دو كشوری یعنی اسراییل ایمن و به رسمیت شناخته شده در عرصه جهانی در كنار كشور فلسطین ماندنی و هم‌جوار، برای جلوگیری از آنچه آن را نفوذ سیاسی مغرضانه ایران در منطقه خواند، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مذاكراتی كه با ایران انجام می‌گیرد، ادعا كرد: ما راه‌حلی از طریق مذاكره را خواهانیم، اما اگر قرار است به آن نتیجه دست یابیم، ایران باید اساسا رویكردش را تغییر دهد. ما عقب نخواهیم نشست.

فاكس گفت: برای آنكه تحریم‌ها كارایی داشته باشد، قدرت‌های منطقه‌ای و همسایگان باید اطمینان یابند كه مورد استفاده ایران برای كمك به آن در راستای جلوگیری یا كم اثر كردن تاثیر تحریم‌های اقتصادی قرار نمی‌گیرند.

وی كه در بیت‌المقدس صحبت می‌كرد، افزود: آنچه در اینجا رخ می‌دهد می‌تواند بر امنیت ملی انگلیس تاثیر مستقیم داشته باشد.

وزیر دفاع انگلیس افزود كه دولت انگلیس اذعان دارد كه اسراییل (رژیم صهیونیستی) نگرانی‌های امنیتی منحصر به فردی دارد.

وی گفت: ما از رابطه دفاعی دو جانبه قوی با اسراییل (رژیم صهیونیستی) بهره می‌بریم؛ این رابطه‌ای است كه رو به رشد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین