کد خبر: ۱۲۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۴

دستگیری و مجروح شدن 147 خبرنگار از آغاز قیام مردم مصر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد از آغاز اعتراضات مردمی در مصر تا کنون 72 خبرنگار دستگیر و 75 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اتریش، سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) حملات بی شمار به خبرنگاران و دستگیری دهها نفر از آنان را در جریان اعتراضات ضد دولتی در مصر را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه در همین رابطه منتشر کرد از دستگیری 72 خبرنگار و نیز زخمی شدن دست کم 75 نفر دیگر طی 14 روز اخیر در مصر خبر داد.

گزارش‌ها همچنین از مفقود شدن 7 خبرنگار در این اعتراضات حکایت دارد که هنوز سرنوشتشان نامعلوم است. همچنین در این مدت شمار زیادی از دفاتر روزنامه‌ها و شبکه‌های خبری مورد حمله قرار گرفته و تجهیزات و ادوات خبرنگاران مصادره و یا نابود شده است.

گزارشگران بدون مرز دولت "حسنی مبارک" رئیس جمهور مصر و عوامل مزدور وی را مسئول این وقایع دانسته و خواستار پایان اقدامات غیرقانونی آنها علیه خبرنگاران شده است.

گفتنی است در چهاردهمین روز از اعتراضات ضد دولتی مردم در میدان التحریر قاهره، مخالفان "حسنی مبارک" اعلام کرده اند تا زمان کناره‌گیری وی به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین