کد خبر: ۱۲۱۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹

وقتی نوه امام راحل سربه‌سر دایی و پرسپولیسی‌ها گذاشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- مسعود اکبری(خبرآنلاین): علی دایی، محمود خوردبین، حبیب کاشانی و بازیکنان پرسپولیس با حضور در مرقد حضرت امام(ره) با اهدای تاج گل و خواندن فاتحه، در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دیداری کوتاه اما خاطره‌انگیز را با سید حسن خمینی، فرزند ارشد مرحوم سید احمدآقا ونوه پسری ارشد حضرت امام داشتند. سید حسن خمینی که چون پدر مرحومش یکی از روحانیون کاملا فوتبالی است در این دیدار در مقام یک استقلالی تمام قد کل و کلی تمام و کمال را با مهمانان پرسپولیسی به راه انداخت و با اطلاعات فوتبالی اش باعث شگفتی بازیکنان پرسپولیس شد.

در ابتدای این دیدار او از خاطرات فوتبالی پدرش سخن گفت: «مرحوم سید احمد آقا در سال های جوانی یکی از بازیکنان خوب بود که حسابی هم پرسپولیسی بودند و حتی در سال های نزدیک به تبعید حضرت امام در تست باشگاه شاهین پذیرفته شده بودند و قرار بود تا در این تیم مشغول به فوتبال شوند اما تبعید حضرت امام(ره) سبب شد تا ایشان هم همراه با پدر بزرگوارشان از کشور بروند.» البته ایشان شخصا هم فوتبال بازی کردند: «حسین آقای عبدی که الان در پرسپولیس حضور دارند، چند باری با ما فوتبال بازی کردند و بازی های من یادشان هست.»

در این 13 بازی جبران کنید

سید حسن خمینی حرف‌هایش با پرسپولیسی‌ها را اینگونه آغاز کرد: «امیدوارم بتوانید در 13 هفته باقی مانده از لیگ، امتیازاتی را که در ابتدای فصل از دست دادید، جبران کنید و به پله‌های بالای جدل برگردید.» او این جمله را در جمع هیات بازیکنان پرسپولیس که متشکل از علی دایی، کادر مدیریتی تیم، میاچ، وحید اشمیان، سچهر حیدری، سامان آقازامانی، نورمحمدی، سکوبرت، حسین عبدی و... بود گفت تا نشان دهد اخبار لیگ برتر را به دقت پیگیری می‌کند و حتی می‌داند که پرسپولیس حالا در پله ششم لیگ برتر است. او از پرسپولیسی‌ها خواست تا تلاش کنند و در بازی‌های باقی مانده دل هواداران‌شان را بدست بیاورند.

به شما می‌گفتند هلی کوپتر؟

وحید هاشمیان، حجه الاسلام سید حسن خمینی با اطلاعاتی که از این مهاجم جدید پرسپولیس رو کرد همه را شوکه کرد: «آقا وحید، شما همانی هستی که در آلمان اسم‌تان را گذاشته بودند هلی کوپتر؟» او لقبی را برای وحید به کار می‌برد که روزنامه‌های آلمانی برای گذاشته بودند. آن هم در همه سال‌هایی که در بوندسلیگا می‌درخشید. این اطلاعات دقیق سبب شگفتی همه بازیکنان پرسپولیس می‌شود و خنده جمعی را به همراه دارد. وحید با خنده تائید می‌کند و نوه امام از او می‌پرسد: «شما هیچ وقتی در استقلال یا پرسپولیس بازی نکرده بودی؟» که وحید پاسخ می‌دهد: «خیر حاج آقا من از پاس به آلمان رفتم و حالا هم که بعد از نزدیک به 12 سال برگشته‌ام به پرسپولیس.»

دایی خودش بزرگ است و بازیکن‌سالاری را ریشه کن می‌کند

شاید این طعنه غیر مستقیمی باشد از سوی نوه حضرت امام به ماجرای کنار گذاشتن شیث از پرسپولیس؛ «علی دایی خودش نام بزرگی در فوتبال ایران بوده و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما. او چون خودش بازیکن بزرگی بوده، با اسم‌ها کاری ندارد و اسم‌ها برایش رقی نمی‌کنند. هر کس که بهتر از همه باشد می‌رود توی زمین. دایی یکی از افتخارات فوتبال ماست.»

یک قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی به لطف قطع برق!

«علی دایی انصافا غیر از اینکه بازیکن بزرگی بوده، مربی بزرگی هم هست.» و این یک شروع مناسب است برای آغاز کری‌خوانی با پرسپولیسی‌ها. سید حسن آقا که اساسا خیلی استقلالی است جمله‌اش درباره افتخارات مربیگری دایی را اینگونه ادامه داد: «ایشان هم با سایپا قهرمان لیگ شده و هم البته با پرسپولیس سال قبل، به لطف قطع برق، قهرمان جام حذفی!» و این جمله او خنده همه را به همراه دارد. سال قبل و در نیمه نهایی جام حذفی درحالی که پرسپولیس در ضربات پنالتی از صبا عقب بود به یکباره بر اثر نقص فنی، برق ورزشگاه آزادی رفت و در برگشت برق ورق برگشت و پرسپولیس در شبی رویایی بازی را برد.

می‌خواهی به امیرخان بگویم هوایت را داشته باشد؟

امسال هم امید اصلی پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی، جام حذفی است. دایی و پرسپولیسی‌ها توضیح می‌دهند که در جام حذفی امسال باید با سپاهان بازی کنند و سید حسن خمینی این را هم بهانه‌ای می‌کند برای سربه‌سر دایی گذاشتن: «علی آقا، امیر قلعه نویی از دوستان صمیمی ماست. می‌خواهی سفارشت را به امیرخان بکنم که هوای‌تان را داشته باشد؟»

و در مقابل علی دایی پوزخندی می‌زند که باعث می‌شود نوه امام(ره) بگوید: «نه انگار این طور که علی آقا مصمم است باید سفارش امیرخان را به ایشان بکنم. ولی انصافا هم علی دایی و هم امیر قلعه‌نویی از بزرگان فوتبال ما هستند. در جام ملت‌ها دیدیم خیلی از جوانانی که در تیم درخشیدند، استعدادهایی بودند که علی دایی اولین بار شهامت داشت به آنها میدان بدهد. او اگر این فرصت را در اختیارشان نمی‌گذاشت شاید این بازیکنان امروز نمی‌درخشیدند.»

میاچ: من قبلا هم اینجا آمده‌ام

دکتر میاچ دستیار کروات دایی هم یکی از حاضرین در جلسه بود که پیش از این هم سابقه دیدار با اعضای بیت حضرت امام(ره) را داشته است. او در این دیدار به سید حسن خمینی گفت: «یادم هست دوره مربیگری ایویچ با اعضای تیم ملی قبل از اعزام به بازی‌های جام جهانی به مرقد حضرت امام(ره) آمدیم و با شما دیدار داشتیم.» علی دایی هم آن دیدار را به یاد داشت.

پس این مارادونا چی شد؟

«این ماجرای مارادونا به کجا کشید آقای کاشانی؟» این سئوال ویژه حجه الاسلام والمسلمین خمینی بود از سرپرست پرسپولیس و عضو موقت هیات رئیس فدراسیون فوتبال که او در جوابش گفت: «از ابتدا هم فدراسیون قصد پیشنهاد مربیگری تیم ملی را به مارادونا نداشت. او در آرژانتین با آن همه ستاره موفق نشد آن وقت اگر می‌آمد به ایران که اصلا نمی‌توانست موفق شود. نکته دیگر هم اینکه نوع رفتارها و اخلاق مارادونا برازنده تیم ملی ما نیست و ما نمی‌توانستیم با این مربی کار کنیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین