کد خبر: ۱۲۱۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۰

وزیر علوم: تفکیک جنسیتی، مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری می‌گوید که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تفکیک جنسیتی باید در دانشگاه‌های ایران انجام شود. 

دانشجو در مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در وزارت علوم گفت: "بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۶ که درباره حدود اخلاق اسلامی است درباره برخوردها و معاشرت‌ها در دانشگاه‌ها آمده که دانشجویان زن و مرد باید در کلاس‌های درس، در دو ردیف جداگانه بنشینند." 

دانشجو در ادامه با اشاره به این مصوبه گفت که باید حتی‌المقدور کلاس‌های دختران و پسران از هم جدا شوند و آنها از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سالن‌های تشریح جداگانه استفاده کنند. 

او گفت: "باید حتی در محیط‌های تردد و نصب اعلانات و محیط‌های اداری هرگاه احتمال اتهام می‌رود، از اختلاط بی‌مورد زن و مرد جلوگیری شود. مسئولان مرد باید منشی مرد داشته باشند. در قسمتی که مراجعه‌کنندگان مرد هستند، از کارمند مرد و در قسمتی که مراجعه‌کنندگان زن هستند از زن استفاده شود." 

وزیر علوم همچنین با تاکید بر لزوم مشخص شدن سهمیه دختر و پسر در رشته‌هایی خاص گفت: "این قضیه را برخی خلاف عدالت می‌دانند. این کجایش بی‌عدالتی است؟ آیا این درست است که ۹۵ درصد پرستاران مرد باشند و ۵ درصد زن؟ آیا این قضیه که خانم‌ها ۷۰ درصد در دانشگاه‌ها قبول می‌شوند یک افتخار است؟ این کجایش افتخار است؟" 

او همچنین از بومی‌گزینی دانشگاه‌ها دفاع کرد و آن را در راستای دفاع از خانواده دانست که "رکن رکین دین اسلام" است. 

آقای دانشجو، فایده این طرح را جدا نشدن فرزندان از خانواده‌ها دانست و اجرای آن را مسبب حل مشکلات خوابگاه‌ها، هزینه‌ها و مسائل فرهنگی عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
شما خود در انگلیس میگویند درس خواندی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
خدایا در این مملکت چه خبر است؟؟ راستی کی پیاده‌روهای خیابونها را جدا می کنند؟؟ احتمالا طرح زوج و فرد اجرا شود. بخدا از این زندگی ...

... که بر طبل جدایی می کوبید آیا نتیجه گرفته شد؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
تفکیک جنسیتی یه توهین بزرگ به دانشجوهاست. از اقای داشجو انتظار بیشتری ... من به عنوان یه دانشجو واسه خودم متاسفم که ... داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین