کد خبر: ۱۲۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۸

انتقاد مسعود فراستی از بی فرهنگ های هنر هفتم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود فراستی در برنامه "هفت" سحر! چهارشنبه انتقادات جدی را نسبت به برخی اهالی سینما كه ظرفیت نقد آثارشان را در این برنامه و توسط دیگر نداشته اند و حملاتی را انجام داده و حتی عنوان كرده اند با این برنامه مصاحبه نمی كنند، مطرح كرد.

مسعود فراستی منتقد با سابقه سینمای ایران كه نوع نقدش نسبت به آثار ضعیف و زرد سینمای ایران، باعث بالا رفتن فشار برخی زردسازها شده، از كارگردانی كه عنوان كرده با با 7 مصاحبه نمی كند، انتقاد كرد و گفت: برخی فراموش كرده اند كه دفتر در صداوسیما داشته اند و از همین جا رشد كرده اند و حالا می خواهند از هر دو طرف بخورند و رفتار تاسف آوری داشته اند.

وی به بازیگری نیز اشاره كرد كه در این برنامه به او توصیه كرده بود، به جای نقش های زرد، نقش های قوی تری بازی كند و او نیز عنوان كرده با این برنامه مصاحبه نمی كند و در این باره گفت: این رفتارها نشان میدهد در میان جامعه سینمایی هنوز گروهی اشخاص بی فرهنگی وجود دارند و این ثابت می كند هنوز باید هفت باشد و نقد ادامه داشته باشد.

عزیزاله حاجی مشهدی از مدرسین و منتقدان پرسابقه كه منتقد میهمان امشب بود نیز از توضیح در خصوص مباحثی كه فراستی بیان كرد، صرف نظر كرد و تنها ضمن اشاره به آستانه تحمل پایین برخی كارگردانان نسبت به نقد آثارشان توسط منتقدین سینمایی در طول جشنواره، خواستار توجه اهالی سینما به این نقدها شد و از برخورد زننده با منتقدین توسط كارگردانان و عوامل فیلم ها انتقاد تلویحی انجام داد.

پیش از اظهارات فراستی و حاجی مشهدی، فریدون جیرانی نیز بدون اشاره به حملاتی كه كیهان و سلحشور نسبت به انتخاب مسعود كیمیایی به عنوان یكی از چهره های ارزشمند و ماندگار تاریخ سینمای ایران انجام داد، با قرائت بخشی از یادداشتی از یكی از مجلات سینمایی، به تایید و دفاع از این حركت پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین