کد خبر: ۱۲۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲

انتقاد شدیداللحن آیت الله مکارم از فساد اخلاقی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرجع تقلید شیعیان از گسترش فساد اخلاقی در کشور انتقاد کرد و گفت باید جلوی مفاسد اخلاقی و فرهنگی در کشور گرفته شود نه آنکه به آن دامن زده شود. 

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تبریک ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن به فسادهای رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: مفاسد اخلاقی دربار بسیار زیاد بود، ثروت‌های هنگفتی برای خود دست پا کرده بودند به حدی که تعداد شراب فروشی‌های کشور از نانوایی‌ها زیاد بود.

وی افزود: درباریان هم خود ثروت کشور را غارت می‌کردند و هم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها منابع عظیم و خدادادی این ملت را به یغما می‌بردند، آن‌ها از رژیم پهلوی حمایت می‌کردند چرا که برای آن‌ها منافع بسیار و درآمد داشت.

استاد برجسته حوزه به خفقان سیاسی رژیم شاه و سرسپردگی آن به غرب اشاره کرد و خاطرنشان نمود: وقتی آمریکایی‌ها به شاه دستوری می‌دادند دیگر کسی جرأت نمی‌کرد، برخلاف آن حرفی بزند، مثلاً درباره برخورد با فرقه‌های ضاله کسی حق نداشت صحبت کند، حتی آیت‌الله العظمی بروجردی می‌فرمودند: روی من فشار است و من نمی‌توانم.

این مرجع تقلید با اشاره به نفوذ دولت‌های غربی در ارکان تصمیم‌گیری حکومت ایران اظهار داشت: هرکس می‌خواست به مجلس راه پیدا کند باید با مشورت آمریکا صورت می‌گرفت، زیرا سفارتخانه‌های غربی لیست‌ اسامی کاندیدا‌ها را آماده می‌کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: عنایت خداوند باعث شد مملکت روی پای خود بایستد، وابستگی‌ها به دیگران قطع شود و اگر کسی زمان قبل از انقلاب را مقایسه کند و تفاوت‌ها را نفهمد بی‌انصافی است.

وی افزود: باید شکر این نعمت بزرگ را به جا آوریم و روح شکر کردن، عمل به آن است و باید بدانیم که آیا ما از این نعمت قدردانی می‌کنیم یا نه؟!

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امروز مسائل اقتصادی در مملکت مورد اهتمام بسیاری است تا جایی که ۶ هزار بازرس تعیین شده‌اند که اگر نانوایی، گران فروخت و یا تاکسی پول اضافه گرفت، جلوی آن را بگیرند اما این همه مفاسد اخلاقی در جامعه مشاهده می‌شود، شش نفر پیدا نمی‌کنید که مسئول جلوگیری آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: اگر ابزارهای ارتباطی که امروز وجود دارد در زمان شاه بود وضع خیلی بد‌تر می‌شد.

استاد خارج فقه حوزه بیان داشت: مسائل اخلاقی را چه کسی می‌آورد و از کجا می‌آید؟ آیا نمی‌شود جلوی آن را گرفت؟!

این مرجع تقلید بیان داشت: امیدواریم همه آقایان، برادران و کسانی که در مسیر هدایت مردم هستند بیشتر احساس مسئولیت کنند تا بتوانیم جلوی مفاسد اخلاقی و فرهنگی را بگیریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به مفاسد اخلاقی گفت: باید جلوی مفاسد اخلاقی و فرهنگی گرفته شود نه اینکه به آن دامن بزنیم ولی متأسفانه برخی به آن دامن می‌زنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند نعمت انقلاب و جمهوری اسلامی را پایدار و استوار کند تا بتوانیم تا ظهور حضرت امام عصر‌ (عج) در سایه آن زندگی مادی و معنوی خوبی داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین