کد خبر: ۱۲۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶

طنز/ اختلاف من و سهراب سپهری

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- شهرام شکیبا در خبرآنلاین نوشت: سهراب سپهری گفته: «بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق‌تر است» و برای این حرفش دلیل خاصی نیاورده و هیچ مدرکی هم موجود نداشته که رو کند. اما من می‌گویم: «بهترین چیز سخنان حجت‌الاسلام جعفر شجونی است.» سند و مدرکش هم موجود است. همین الساعه تقدیم می‌کنم. ایشان در گفت‌وگو با ماهنامه «نسیم بیداری» گفته‌اند: «حتی می‌توان گفت که «سر» دفتر آیت‌الله بروجردی بر بالین دربار بود، به طوری که در قضیه اعدام شهید نواب، نقش مهمی را ایفا کرد. در کل می‌توانیم بگوییم اطراف آیت‌الله بروجردی را عده‌ای ضدانقلاب و دوستدار شاه گرفته بودند.»

تا جایی که بنده مطلعم و تلویزیون هم در همین ایام مؤکداً بدان اشاره می‌کند، ظاهراً انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه سال 1357 به پیروزی رسیده است و آیت‌الله بروجردی در 10 فروردین 1340 به رحمت خدا رفته‌اند.

ای کاش آقای شجونی نظرشان را درباره ضدانقلابیون در دربار صفویه، نظر حسن صباح در سالگرد پیروزی انقلاب، نقش انقلاب اسلامی در ماجرای قتل گریبایدوف و ضدانقلابیونی که دور کاوه آهنگر را گرفته بودند نیز اعلام می‌کردند.

انصافاً خیلی کم پیش می‌آید که یک نفر درباره هر موضوعی، از هر موضعی و هر زمانی حرف بزند اینقدر جالب‌توجه باشد. فلذا همه یکصدا عرض می‌کنیم «حاج‌آقا متشکریم!»

چاق‌های مریخی، لاغرهای ونوسی 

به گزارش ایسنا یکی از محققان دانشگاه فلوریدا اعلام کرده است که «زن‌های لاغر و مردان چاق، درآمد بیشتری دارند.» 

متأسفانه دکتر «تیموتی جاج» که همان «یکی از محققان...» باشد، اعلام نکرده است که چطوری و از چه نظر. همین است دیگر. سند و مدرک ارائه نمی‌دهند و همین‌جور کتره‌ای یک چیزی می‌گویند و هزار تا سؤال تولید می‌کنند در ذهن مردم. بی‌خود نیست که این‌طور به بن‌بست رسیده‌اند این غربی‌های هیچی‌ندار.

رمزگشایی 

[دکتر] حسن عباسی، رئیس مرکز دکترینال بدون مرز در برنامه «راز» شبکه چهار گفته است: کارتون سوپرمن،آمریکایی‌ها را برای ابرقدرت شدن آماده می‌کند و لباس سوپرمن چون از رنگ قرمز و آبی‌ است و در پرچم آمریکا هم قرمز و آبی وجود دارد، سوپرمن نمایش امپراتوری آمریکاست. وی کارتون خانواده دکتر ارنست را نیز نماد دیگری از دکترین آمریکا برای اداره جهان دانست.

1- پیشنهاد می‌کنم حالا که آقای [دکتر] عباسی دست‌شان در کار دکترین و رمزگشایی راه افتاده، بفرمایند نظرشان درباره آثار قبل از انقلاب، بالاخص «مورچه داره»، «موسرخه»، «فریب‌خورده و رها شده»، «شوهرجونم عاشق شده» و ... بفرمایند تا رد پای آمریکا را در آثار آن دوره هم ببینیم.

2- باتوجه به اینکه «خانواده دکتر ارنست» یک کارتون ژاپنی است، پیشنهاد می‌کنیم ایشان نظرشان را درباره «فوتبالیست‌ها» و «ای کیوسان» که هر دو ژاپنی بودند و طبیعتاً در جهت اهداف آمریکایند، بیان کنند.

3- کاش آقای [دکتر] عباسی نظرشان را درباره فیتیله‌ای‌ها و پنگول هم بگویند. پسر ما این‌ها را دوست دارد، نکند یک وقت آمریکایی‌ از آب دربیایند؟

* نظرم عوض نشد ولی تکمیل شد: «بهترین چیز سخنان آقای شجونی و برنامه راز است به شرط آنکه [دکتر] حسن عباسی مهمان آن باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین