کد خبر: ۱۲۱۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
گزارش اختصاصی آفتاب از بندهای مورد بحث کرش و فدراسیون فوتبال

ترابیان: ما از اصول‌مان در قرارداد با کرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس ورزشی: براساس گفته‌های عباس ترابیان، سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال که بعداز ظهر امروز با رادیو ورزش گفت‌و‌گو می‌کرد، کارلوس کرش، پس از پایان دیدار ایران و روسیه پاسخ نهایی به فدراسیون را به روز شنبه و پس از فکر کردن روی 2 بند باقی مانده در قرارداد موکول کرد.

به گزارش آفتاب، ترابیان که سعی می‌کرد سربسته با رادیو ورزش گفت‌و‌گو کند، در پاسخ به پرسش مجری، مبنی بر اینکه بالاخره کرش چه زمانی با فدارسیون فوتبال قرارداد می‌بندد و نظرش درخصوص تیم ملی چیست، گفت: کارلوس کرش 5 دقیقه مانده به پایان بازی به دلیل پروازی که داشت، زودتر ورزشگاه را ترک کرد و من با کرش تا خودرویی که او را به فرودگاه رساند رفتم و از او پرسیدم که نظرش درخصوص تیم ملی چیست؟ و کرش پاسخ داد که تیم ملی فراتر از انتظار من ظاهر شد و من فکر می‌کردم که کیفیت تیم ملی پایین‌تر از این حرف‌ها باشد. اما من به وجد آمدم.

ترابیان در جملاتی عجیب گفت که کرش اظهار داشته از اینکه این بازیکنان برای این کشور عزیز بازی می‌کنند‌، خوشحال است و از اینکه با این تیم کار کند، خوشحال می‌شوم.

مجری برنامه که حوصله‌اش سر رفته بود، سخنان ترابیان را قطع کرد و پرسید، بالاخره قرارداد کی امضا می‌شود و پاسخ قطعی را چه زمانی خواهد داد؟، ترابیان کمی مکث کرد و گفت: 60، 70، 80 درصد قرارداد حل شده است و 20، 30 درصدی باقی‌مانده است که باید طی روزهای آینده حل شود! اما به هرجهت کرش به ما گفت که طی 2، 3 روز آینده پاسخ نهایی را خواهد داد.

مجری درخصوص درصدهای باقی‌مانده هم پرسید که ترابیان در پاسخ گفت: به نظر من اگر ما روی اصول‌مان درباره این قرارداد سفت بایستیم می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم. ما از برخی مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

ترابیان از توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد ولی براساس پی‌گیری‌های خبرنگار آفتاب، 2 بند این قرارد که یکی مربوط به مسائل فرهنگی و نحوه زندگی او و دستیاران و خانواده‌های‌شان در تهران است و دیگری مربوط به مسائل مالی است که از موانع پذیرفتن سرمربی‌گری ایران تلقی می‌شود.

ظاهرا در قرارداد کرش، بندهای سفت‌و‌سختی درخصوص مسائل فرهنگی و نحوه زندگی پرتغالی‌ها در تهران مطرح شده است که به مذاق کرش خوش نیامده است و بند 2 مربوط به پاداش‌های است که کرش در هر سال از مدت قراردادش و صعود از مراحل مقدماتی جام‌جهانی 2010 برزیل، در مرحله پیش‌مقدمانی و مقدماتی است.

این ماجرا برای تیم‌های امید و جوانان نیز مطرح است. بندی که در قرارداد برانکو در دوران ریاست محمد دادگان مطرح شد تا در نهایت دردسرساز شود و پس از اینکه فدراسیون در دوره سرپرستی کیومرث هاشمی و دبیرکلی مصطفوی حاضر به پرداخت پاداش صعود به جام جهانی 2006 نشدند، برانکو با شکایت از فیفا، فدراسیون فوتبال را به پرداخت 500 میلیون تومان محکوم کرد.

در واقع کرش، براساس شنیده‌ها در صورت صعود از هرکدام از مراحل 10 تا 15 درصد از مبلغ قرارداد را برای 3 تیم جوانان، امید و بزرگسالان می‌‌خواهد که به نظر می‌رسد برای فدراسیون فوتبال سنگین باشد چرا که مبلغ پیشنهادی کرش سالی 1.5 میلیون یورو است که در 3 سال 4.5 میلیون یورو خواهد شد.

در نظر بگیرید در صورت صعود از هرکدام از مراحل 150 تا 200 هراز یورو را به عنوان پاداش می‌خواهد. با توجه به اینکه این اتفاق در مورد 3 تیم می‌افتد فدراسیون، حدود یک میلیون یورو باید به کرش و دستیارانش در 3 تیم جوانان، امید و بزرگسال بپردازد.

این جدا از مبالغی است که فدارسیون در هر سفر خارجی به عنوان پول‌توجیبی به کادر فنی و سرپرستی تیم‌های ملی می‌پردازند که برای اشخاص عادی روزی 100 دلار است و برای مربیان این مبلغ بیشتر از روزی 100 دلار است و بسته به اوضاع خزانه فدراسیون دارد. ترابیان در پایان صحبت‌هایش، حضور پسیرو در تیم ملی امید را هم شایعه دانست.

در کل به نظر می‌رسد کارلوس کرش تمایل زیادی به حضور در ایران نداشت باشد اما امیدواریم که کرش لقب معمار فوتبال پرتغال را یدک می‌کشد، در نهایت سرمربی‌گری تیم ملی را بپذیرد.

البته شنیده شده است در صورتی که کرش سرمربی‌گری ایران را نپذیرد خود او شخص دیگر را معرفی خواهد کرد. گزینه‌های دیگر فدراسیون ژرارد هولیه و روژه لمه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین