کد خبر: ۱۲۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰

شب بیداری و اختلال خواب یک بمب ساعتی تهدید کننده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پزشکان تاکید کردند شب بیداری‌های طولانی مدت و اختلال و آشفتگی در الگوی خواب خطراتی جدی مثل سکته مغزی و حملات قلبی را می‌تواند در پی داشته باشد. 

کارشناسان و اساتید کالج پزشکی دانشگاه وارویک در مطالعات جدید خود ثابت کرده‌اند که بین کمبود خواب و بروز اختلالات قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی که در نهایت به مرگ زودرس منجر می‌شود، ارتباط مستقیم وجود دارد. 

شبکه خبری ان بی سی در این باره گزارش داد: به گفته پروفسور فراچسکو کاپوچیو از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه وارویک، اگر شما در طول شب کمتر از 6 ساعت بخوابید و خواب آشفته داشته باشید 48 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا و مرگ ناشی از امراض قلبی و 15 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سکته مغزی هستید. 

این پزشکان هشدار دادند: کسانی که شب دیر می‌خوابند و صبح نیز باید زود از خواب بیدار شوند در واقع حامل یک بمب ساعتی و تهدیدی جدی برای سلامتی شان هستند و باید هرچه سریعتر شرایط زندگی خود را به گونه‌ای تغییر دهند که این خطر کمتر آنها را تهدید کند. 

این یافته حاصل 25 سال مطالعه و آزمایش روی بیش از 470 هزار شرکت کننده از هشت کشور مختلف شامل ژاپن، آمریکا، سوئد و انگلیس است. 

شرح این مطالعات در مجله اروپایی «قلب» منتشر شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین