کد خبر: ۱۲۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
رئیس مجلس شورای اسلامی:

کسانی که در نظام در فکر حذف دیگران باشند به اسلام لطمه می‌زنند

نباید فضایی ایجاد شود که نمایندگان نتوانند سخن بگویند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر همیشه نظر دولت در مجلس تصویب شود دیگر نیازی به وجود مجلس نیست، گفت: نباید وقتی نمایندگان نظر مخالفی می‌دهند توپخانه سیاسی بر آنها آوار شود، جریاناتی در کشور وجود دارد که می‌خواهند نهادهای کشور را تخریب کنند. 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی پنجشنبه شب در جمع پیروان خط امام(ره) و مقام معظم رهبری در قم با اشاره به تلاش عده‌ای از افراد برای تاریک نشان دادن صحنه ولایت‌مداری، اظهار داشت: افراد صادق همواره پای ولایت ایستاده‌اند. کشور ما بدون ولایت مشکلات زیادی دارد. بعضی از افراد به تندی سخن می‌گویند، عده‌ای که در گذشته بر علیه امام خامنه‌ای سخن می‌گفتند، امروز چیز دیگری می‌گویند. کسانی در این مسیر با غبارآلود کردن شرایط در مسیر رهبری حرکت نکرده‌اند و در جاده کج به راه خود ادامه دادند. 

اختلاف‌افکنی‌ها خلاف مسیر انقلاب است 

رئیس مجلس با یادآوری اتفاقات سال گذشته و موضع‌گیری‌های فراوان در برابر آن، افزود: امروز در کشور کسانی که سخنان لیبرالی بیان می‌کنند می‌خواهند خود را طور دیگری در اذهان عمومی جا بدهند. ما از روز اول بعد از انتخابات همه مردم را به تبعیت از قانون دعوت کردیم. اختلاف‌افکنی‌ها خلاف مسیر انقلاب است. 

تبریک من به موسوی صحت ندارد 

لاریجانی با یادآوری مسائل کنونی کشور گفت: متاسفانه شرایط کشور طوری شده است که در موضوعات مختلف افراد مسائل متفاوتی را مطرح می‌‌کنند که این مسائل صحت ندارند. اخباری که در سایت‌ها مبنی بر تبریک گفتن من به آقای موسوی منتشر شد اصلا صحت ندارد و من بارها آن را تکذیب کرده‌ام. اما عده‌ای اسرار به گفتن این موضوع دارند. 

هدف از تشکیل مجمع 

لاریجانی با اشاره به هدف کلی از به وجود آمدن تشخیص مصلحت نظام گفت: برای جلوگیری از ورود کشور به بن بست این نهاد به وجود آمد که اگر مشکلی در مجلس به وجود آمد به این نهاد برود و در آنجا بررسی شود. با توجه به اصول قانون اساسی اگر موضوعی مورد تایید مجلس بود ولی شورای نگهبان آن را قبول نکرد، مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم نهایی درباره این موضوع را بگیرد. مقام معظم رهبری چندی پیش دستور به بررسی و برطرف کردن مشکلات بانک مرکزی به عنوان یک معضل را دادند و در جلسه این مجمع، آقای رضایی، آقای ولایتی و بنده به گزارش نظرات مقام معظم رهبری پرداخته و همه اعضا به تصویب این نظرات رای دادند. 

تخریب افراد به صلاح کشور نیست 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجتناب سران کشور از سخن گفتن تخریبی درباره یکدیگر، اظهار داشت: ما درباره سخن گفتن درباره یکدیگر معذور بوده و عذر شرعی داریم اما عده‌ای اصرار به تخریب افراد دارند که این موضوع به صلاح کشور نیست. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری تصویب قانون دانشگاه آزاد افزود: در این قضیه به مجلس اختیار قانونی داده شد و مجلس این اختیار را قبول و در مجلس به رای گذاشت و نمایندگان به تصویب آن رای دادند و مجلس هم این قانون را تصویب کرد. 

لاریجانی با بیان وظایف نمایندگان مردم در مجلس تصریح کرد: نمایندگان باید در مجلس درباره مسائل مختلف بحث کنند تا متوجه شوند کدام موضوع به مصلحت کشور است. ممکن است در موضوعی بین دولت و مجلس اختلافی بوجود آید، اما ما نباید با هو کردن فضا را تغییر دهیم. 

وی با اشاره به پایبندی نمایندگان بر قسم خود اظهار داشت: نمایندگان مسائل کشور را رعایت می‌کنند. 

انتقاد سازنده موجب بالندگی جامعه می‌شود 

لاریجانی با یادآور شدن بیانات حضرت امام(ره) مبنی بر این که در موضع‌گیری‌ها باید اصول اسلامی رعایت شود، افزود: همه باید برای خارج نشدن از سیاست نه شرقی، نه غربی تلاش کنند. در کشور باید آزادی و افکار متفاوت وجود داشته باشد. افراد باید از ستم کردن به یکدیگر دوری کنند و باید در خصوص اسلام، ولایت و راه روحانیت را حفظ کنند که در غیر این صورت با توجه به راه امام باید با شمشیر عدالت رفتار کرد. 

وی با اشاره به بالندگی جامعه متاثر از انتقاد سازنده گفت: ما نباید به تخریب یکدیگر بپردازیم و باید راه امام(ره) را ادامه دهیم و اگر کسی از این راه تخطی کرد با وی برخورد شود. 

مجلس همیشه نظر دولت را تایید نمی‌کند 

رئیس مجلس درباره تصویب قوانین در مجلس گفت: اگر همیشه نظر دولت در مجلس تصویب شود دیگر نیازی به وجود مجلس نیست. مجلس در راس امور کشور است و نباید فضایی ایجاد شود که نمایندگان نتوانند سخن بگویند. کسانی که در نظام به فکر مصلحت خود باشند و در فکر حذف دیگران باشند به اسلام لطمه می‌زنند. 

وی در ادامه با اشاره به افشاگری‌های اخیر افراد در رسانه‌های خبری تصریح کرد: این موضوع خلاف راه امام(ره) است. نمایندگان مردم در مجلس موضوعاتی که به صلاح کشور است را بررسی می‌کنند. نباید وقتی نمایندگان نظر مخالفی می‌دهند توپخانه سیاسی بر آنها آوار شود. جریاناتی در کشور وجود دارد که می‌خواهند نهادهای کشور را تخریب کنند. 

لاریجانی با یادآوری راه‌کارهای حضرت امام(ره) برای انقلاب اسلامی، یکی از آنها را ایجاد نهادهای مهم برای استواری نظام به روی این نهادها برشمرد. 

وی افزود: اگر کسی با شخصی اختلاف دارد به جای برخورد با نهاد، با خود شخص برخورد کند. 

رئیس مجلس شورا ی اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های کشور بعد انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از پیروزی اتقلاب اسلامی، ایران تنها کشور کمک کننده به اسرائیل بود و وابستگی اقتصادی به دیگر کشورها داشتیم، اما امروز به رشد و بالندگی رسیده‌ایم و در تمام نقاط کشور برای آبادانی تلاش می‌کنیم که این موضوع همان عدالت خواهی حضرت امام(ره) است. 

لاریجانی با تاکید بر گذشت از برخی اشتباهات برای رسیدن به هدف کشور تصریح کرد: باید با شناخت صحیح راه اسلام، دشمنان را به درستی تشخیص دهیم و با توجه به بیانات حضرت امام(ره) در راه سعادت کشور گام برداریم. 

آن‌ها از سایه خود می‌ترسند 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) افزود: آنچه در عالم ارزش دارد در زیر بار جهاد و شمشیر است و با شمشیر می شود به شهادت رسید. خداوند برای مسلمانان غایت بزرگی در نظر گرفته و آن حکومت صالحان در زمین است. همه مسلمانان موظفند برای حاکمیت صالحان در زمین راه خود را از کافران جدا و در این راه یکسره مبارزه داشته باشند. 

لاریجانی گفت: بعد از سفرهایی که به کشور عراق داشتم، در زمان اشغال عراق، رفتارهای سربازان آمریکایی را که به ستون حرکت می‌کردند را دیدم که از سایه خود نیز می ترسیدند؛ جهاد برای آمریکایی‌ها معنی ندارد و ممکن است نیروهای خود را برای اشغال به سرزمین های دیگر بفرستند، اما آنها اهل شهادت نیستند چرا که قاموس آن‌ها این ارزش را ندارد. بر اساس آمار رسمی بیش از یک میلیون نفر در حمله آمریکا به عراق کشته و مجروح شدند که این موضوع نشان دهنده عدم محاسبه‌گری آنها بوده است. مردم آمریکا حاضر به جنگ برای کشور آمریکا نبودند چراکه در آرمان‌های آنها جهاد جایی ندارد. 

نگاه مردم مصر به دموکراسی ایران است 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره ه اتفاقات اخیر در کشور های منطقه افزود: امروز دنیای اسلام چشم به جمهوری اسلامی ایران دوخته است و باید به گونه ای رفتار کنیم که کسی احساس رخنه در ما را نکند. امروز کشور ما نیازمند وحدت است. نگاه مردم فرهیخته مصر که نمی‌خواهد زیر بار دیکتاتور برود به دموکراسی اجرایی در ایران و چگونگی عملکرد آن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین