کد خبر: ۱۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۹

آیت الله میرصادقی زنجانی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  آیت الله میرصادقی زنجانی که از چهره های فعال پیش و اوایل انقلاب اسلامی به شمار می رفت، در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی 21/11/1389 دارفانی را وداع گفت. 

به گزارش شیعه آنلاین، آیت الله سید "مجتبی حسینی میرصادقی زنجانی" از علمای سرشناس شهر زنجان که اوایل انقلاب در شهر مهشد مقدس سکونت داشت و در تظاهرات و راهپیمایی های مختلف آن سال ها شرکت می کرد و حضور فعالی داشت، درگذشت. 

اخبار دریافتی خبرنگار ما حاکی از آن است که این عالم ربانی که از چهره های فعال پیش و اوایل انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت، در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی 21/11/1389 دارفانی را وداع گفت. 

آیت الله "میرصادقی زنجانی" در طول حیات با برکت خود، آثار متعددی تألیف کرد که می توان نام برخی از آنان را عنوان کرد: 1 – در ثمین و ماء معین 2 – دیوان مراثی اهلبیت علیهم السلام 3 – راهنمای حقیقت یا شیعه چیست و کیست؟ 4 – سجادیه زنجانی 5 – تزکیه نفس و ذخیره رمس 6 – نخبه الخبار تحفه الاحیار (تخلیه از رذائل و تحلیه با فضائل). 

گفتنی است پدر ایشان آیت الله حاج سید "سیف الدین حسینی میرصادقی زنجانی" از مراجع و علمای مبارز زنجان و از شاگردان بزرگانی مانند آیات عظام مرحوم میرزای نائینی و مرحوم شریعت اصفهانی و صاحب آثاری همچون مَنهجِ الهدایه، مناسک حج، تعلیقه بر حاشیة عروة الوثقی و اصول دین و فروع دین بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین