کد خبر: ۱۲۱۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۷
ردوبدل روزانه 20 میلیون پیامک

محتوای 70 درصد پیامک‌ها در ایران طنز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک آسیب‌شناس اجتماعی با بیان این که روزانه بیش از 20 میلیون پیامک در کشور رد و بدل می‌شود، گفت: اعتیاد پیامکی باعث شده کاربران تلفن همراه به جای تفریح، مطالعه و حضور در جمع خانواده و دوستان زمان زیادی را صرف ارسال پیامک‌های بی‌محتوی کنند. 

مجید ابهری، استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه برای ورود این پدیده به جامعه فرهنگ سازی نشده گفت: در کنار کارکردهای مثبت این وسیله آسیب‌هایی نیز به جامعه وارد می‌کند مانند شایعه‌پراکنی که باعث افزایش اضطراب و کاهش امنیت روانی جامعه می‌شود. همچنین بعضی از پیامک‌های با محتوی غیرواقعی واکنش رفتاری نامطلوبی به دنبال دارند.

وی افزود: با توجه به سهولت ارسال و دریافت پیام به وسیله تلفن همراه سرویس پیامک به عنوان رسانه‌ای سریع و گسترده در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این آسیب شناس رفتاری، اعتیاد پیامکی را از ناهنجاری‌های رفتاری مهم در این مورد دانست و گفت: این اعتیاد بیشتر در میان جوانان و نوجوانان رواج دارد و باعث شده کاربران تلفن همراه زمان زیادی را صرف ارسال پیامک‌های بی‌محتوی کنند که در پایان به جز خستگی و پشیمانی نتیجه‌ای ندارد.

وی با بیان این که معتادان پیامکی کارهای مهم دیگر مثل تفریح، مطالعه و حضور در جمع خانواده و دوستان را از دست می‌دهند، یادآورشد: این افراد در بسیاری از اوقات پیامک‌های دریافتی را بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی برای دوستان و آشنایان می‌فرستند.

ابهری با اشاره به محتوی این پیامک ها تصریح کرد: در کشور ما بعد از 10 ماه بررسی در موضوع پیامک‌ها، طنز و لطیفه مقام اول را در میان پیامک‌ها به دست آوردند به طوری که 70 درصد پیامک‌ها مربوط به این موضوع بودند و بقیه به مسائل اجتماعی، تجاری، خرافی و ورزشی می‌پرداختند.

این آسیب شناس اجتماعی افزود: ارسال تبریک و تسلیت به وسیله پیامک یکی از کاربردهای تقریبا مفید آن است که در عید غدیر سال 86 ،72 میلیون پیامک مبادله شده است و در اعیاد بعدی این رقم رو به افزایش بوده است که البته جای ملاقات و ارتباط‌های حضوری را گرفته و باعث کاهش روابط اجتماعی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
0
0
...اين نشان دهنده افسردگي مردمه و نياز مبرم به خنده موثر !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین