کد خبر: ۱۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
با انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر افشاگری در مورد مجلس

بادامچیان: اگر اقتدار مجلس حفظ نشود، دیکتاتوری می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر افشاگری در مورد مجلس، اینگونه سخن گفتن را در شأن وی ندانست. 

اسدالله بادامچیان نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگاران ایلنا و ایسنا در پاسخ به سوالی در مورد راه‌های بهبود روابط دولت و مجلس اظهار کرد: کلیت این روابط بد نیست و فقط در مسائل جاری اختلاف نظرهایی وجود دارد زیرا دولت لوایحی را به مجلس می‌دهد و مجلس هم تصویب می‌کند و در موارد مختلف با دولت مدارا می‌کند. 

وی همچنین در مورد اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه در مورد مجلس دست به افشاگری می‌زند، افزود: اگر مورد خلافی وجود داشته باشد نیاز به افشاگری نیست و وی می‌تواند به راحتی آن را بیان کند . اصلا مگر ممکن است رئیس‌جمهور افشاگری کند؟ زیبنده رئیس‌جمهور نیست که اینگونه حرف بزند. همانطور که زیبنده نبود آن نامه نوشته شود. 

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد تاخیر در ارائه لایحه بودجه سال 1390 گفت: بررسی برنامه پنجم و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در این مسأله موثر بوده و نباید دولت را در آن مقصر بدانیم زیرا چاره‌ای جز این نداشته است و مجلس هم باید با همت بیشتر هر چه زودتر بودجه را به دولت بدهد. 

بادامچیان ابراز امیدواری کرد که اگر تا قبل از اسفند ماه لایحه بودجه به دست مجلس برسد نمایندگان موتلفه‌ای تلاش خواهد کرد تا بودجه به طور کامل تا پایان اسفند ماه تصویب شود. 

وی در مورد اظهارنظر توکلی مبنی بر اینکه بررسی بودجه سال 90 اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: این نظر آقای توکلی بوده است و هر کسی حق دارد اظهارنظر کند اما ما باید تلاش کنیم تا ارائه بودجه هر چه سریع‌تر انجام شود. 

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اظهار کرد: اگر من باشم کل تعداد کل وزارتخانه‌ها را به عدد 14 می‌رسانم و ادغام این دو وزارتخانه نیز اشکالی ندارد. 

بادامچیان همچنین در مورد اتفاقات مربوط به استیضاح حمید بهبهانی گفت: استیضاح حق قانون نمایندگان است اما فرهنگ بدی حاکم شده است که استیضاح کردن را به معنای برخورد کردن با دولت می‌داند در حالی که استیضاح طلب وضوح کردن و شفاف سازی است و بهبهانی اگر وزیر پرکاری بود می‌توانست توضیح دهد تا نمایندگان قانع شوند اما با نیامدن وی نمایندگان احساس کردند که به جایگاه مجلس بی‌اعتنایی می‌شود. 

وی تاکید کرد: اگر اقتدار مجلس حفظ نشود این امر به دیکتاتوری منجر می‌شود لذا دولت باید در مقابل مجلس به عنوان خانه ملت خاضع بوده و رای آن را بپذیرد که البته در موضوع استیضاح، نامه احمدی‌ نژاد به نمایندگان هم موثر بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین