کد خبر: ۱۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴

حواشی جلسه سخنرانی لاریجانی در قم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در یک مجلس جشن که به مناسبت 22 بهمن در مسجد امام زین العابدین ـ علیه السلام ـ قم و توسط مجمع پیروان خط امام و رهبری برگزار شده بود و علی لاریجانی، رئیس مجلس به سخنرانی درباره مبانی انقلاب اسلامی پرداخت، چند نفر تلاش کردند در این نشست اخلال به وجود آورند.

به گزارش تابناک، لاریجانی به همراه بحث از وعده خداوند در باره حکومت صالحان در روی زمین، انقلاب اسلامی را مصداق این آیه قرانی «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین» دانست و به بحث در این باره ادامه داد. در این زمان، جوانی برخاسته و با اعتراض به لاریجانی شروع به صحبت کرد و نظم جلسه را بر هم زد.

در این هنگام، جمعیت با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، سعی در مقابله با این فرد داشتند، اما لاریجانی از مردم خواست آرام باشند و گفت: «این افتخار جمهوری اسلامی است که اگر کسی اعتراض به مسئولی دارد، بتواند در حضور خودش بیان کند، حتی اگر آن فرد یکی از مقامات عالی نظام باشد و این یکی از دستاوردهای انقلاب است».

فرد معترض که تلاش کرد با شعار دادن دیگران را جذب کند، همزمان با اعتراض مردم ساکت شد.

لاریجانی از وی خواست بنشیند و پاسخ سوال خود را بشنود، اما او گفت که من حاضر نیستم در این جلسه حضور داشته باشم و از سایت ها پاسخ شما را خواهم خواند.

از دیگر حاشیه‌های این نشست، استقبال گرم قمی‌ها و مشایعت لاریجانی توسط مردم تا هنگام سوار شدن به خودرو بود. تعدادی از مردم نیز در این میان از لاریجانی به سبب پیگیری احداث فرودگاه قم، احداث جاده کمربندی قم، احداث مونوریل و توجه به توسعه و عمران و مسائل زیربنایی قم تقدیر و تشکر کردند.

رئیس مجلس نیز در پاسخ به مردم، این کارها را حاصل همکاری و تلاش همه دستگاه های اجرایی استان دانست و از زحمات استانداری، شورای شهر و شهرداری قم تقدیر و تشکر کرد. 

گفتنی است، در ماه‌های اخیر بارها در شهر قم، شبنامه‌هایی علیه علی لاریجانی از سوی افراطیون منتشر شده است که نشان دهنده هجمه سازماندهی و هدایت شده بودن این جریانات و تحرکات در جهت تخریب رئیس مجلس است.

رئیس مجلس در این نشست، همچنین با یادآوری اتفاقات فتنه سال گذشته و موضع گیری های فراوان در برابر فتنه افزود: امروز در کشور کسانی که سخنان لیبرالی بیان می‌کنند می‌خواهند خود را طور دیگری در اذهان عمومی جای بدهند. ما از روز اول پس از انتخابات همه مردم را به پیروی از قانون دعوت کردیم.

لاریجانی با یادآوری مسائل کنونی کشور گفت: متأسفانه، وضعیت کشور به گونه‌ای شده است که در موضوعات گوناگون، افراد مسائل متفاوتی را مطرح می کنند که این مسائل دست نیست؛ اخباری که در سایت‌ها مبنی بر تبریک گفتن من به آقای موسوی منتشر شد، اصلا درست نیست و من بارها آن را تکذیب کرده ام. اما عده ای اصرار به گفتن این موضوع دارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، مبنی بر اجتناب سران کشور از سخن گفتن تخریبی درباره یکدیگر اظهار داشت: ما درباره سخن گفتن درباره یکدیگر معذور بوده و عذر شرعی داریم، ولی عده ای اصرار به تخریب افراد دارند که این موضوع به صلاح کشور نیست.

نکته قابل توجه در این بخش از سخنان لاریجانی، این است که وی در آغاز بحث درباره جلسه مورد اشاره مجمع تشخیص، چندین بار عبارت «اشهد بالله» را ذکر کرد و سپس سخنانش را ادامه داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین