کد خبر: ۱۲۱۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲

دست مصنوعی با قابليت كنترل ذهنی ساخته شد/ تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انشمندان موفق به ساخت نوعی اندام مصنوعی شده‌اند که به جای موتور با ذهن کنترل می‌شود. 

دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا موفق به یافتن راهی شده‌اند که با اتصال عصب‌های عضو آسیب دیده به ماهیچه‌های سینه بتوانند عضوی بسازند که با ذهن کنترل شود. 

هنگامی که فرد معلول به حرکت ماهیچه‌های سینه خود فکر می‌کند، این سیگنال‌ها توسط عصب‌هایی منتقل می‌شود که قبلا به دست متصل شده و توسط یک رایانه که اطلاعات را به پروتزها می‌رساند تفسیر می‌شوند. 

این عضو جدید بر پایه تحقیقاتی بر روی اعصاب موجود در یک عضو قطع شده انجام شد که در پی قطع شدن تا مدت کوتاهی سالم می‌ماند. 

این دانشمندان در حال حاضر به تحقیقات خود در این زمینه ادامه می‌دهند که چگونه الگوهای متفاوت از فعالیت مغزی می‌تواند برای کنترل اندام مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد. 

تیم تحقیقاتی در حال حاضر این سیستم را که به تفسیر سیگنال‌های مغز پرداخته و به بیماران اجازه می‌دهد که روی گستره وسیع‌تری از حرکات کنترل داشته باشند، به خوبی تنظیم کرده‌اند. 

در حالی که بیشتر معلولان فاقد دست با گذشت زمان، کنترل روی عصب‌های خود را به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از آنها از دست می‌دهند، عضو جدید که روی یک انسان آزمایش شده است باعث شده که این سیگنال‌ها قوی‌تر شوند. {$old_album_121507}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین