کد خبر: ۱۲۱۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶

افزایش 12.5 درصدی نزاع در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اجتماعی: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و گزارش آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، هر سال بیش از 500 هزار مورد از ارجاعات این سازمان مربوط به نزاع بوده و میزان معاینات نزاع در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12.5 درصد افزایش یافته است. 

به گزارش آفتاب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر عبدالرزاق برزگر با بیان این مطلب افزود: در ده سال گذشته معاینات نزاع در مراکز پزشکی قانونی در سال های مختلف با روند افزایش یا کاهش مواجه بوده که بیشترین میزان معاینات نزاع مربوط به سال 1384 و کمترین آن با رقم 547 هزار و 621 نفر مربوط به سال 1386 بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع یا درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌‌شود. 

این مسئول سازمان پزشکی قانونی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط پر استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث و گفتگو و تفاهم مشکلات فی‌مابین را حل و فصل کنند. 

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان در تشریح آمار نزاع در سال جاری اظهار داشت: در 9 ماهه اول امسال 514 هزار و 100 نفر به علت نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 72.5 درصد مرد و مابقی زن بودند. 

همچنین میزان معاینات نزاع در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12.5 درصد افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین