کد خبر: ۱۲۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹

تجمع دستفروش‌های زن مترو مقابل مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت مشرق نوشت: جمعی از زنان فروشنده البسه در واگن‌های متروی تهران امروز با تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان اعتراض خود را نسبت برخورد نامناسب ماموران مترو و جلوگیری از فعالیت‌شان اعلام کردند. 

تجمع‌کنندگان همچنین در نامه‌ای به روح‌الله حسینیان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پیگیری تداوم فعالیت‌های خود را خواستار شدند. 

نمایندگانی از این تجمع‌کنندگان همچنین در دیدار با فاطمه آلیا نماینده مردم تهران به بیان مسکلات خود پرداختند و اعلام کردند که اغلب آنها زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند. 

آلیا با اشاره به اعتراضات این زنان گفت: آنها مدعی بودند که برای ممانعت از فعالیت‌های آنها اجناسی که برای فروش دارند از سوی ماموران نیروز انتظامی ضبط می‌شود و در کشمکش برای حفظ این اجناس حتی مورد ضرب‌وشتم هم قرار گرفته‌اند. 

وی با اشاره به نامه این زنان به رئیس کمیسیون شوراها گفت: آقای حسینیان پذیرفتند که این موضوع در اسرع وقت در کمیسیون شوراها با حضور نمایندگانی از شهرداری تهران، نیروی انتظامی و سایر مراجع ذیربط برگزار شود. 

نماینده مردم تهران گفت: اغلب این زنان کسانی هستند که نمی‌خواهند تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند و به دلیل توان جسمانی که دارند می‌خواهند که خودشان فعالیت اقتصادی داشته باشند در عین حال می‌گویند که درآمد آنها بسیار کم است و معمولا غرفه‌هایی که شهرداری اجاره می‌دهد اجاره بهای بالایی دارد که خارج از حد توان آنها است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر نگرانی نیروی انتظامی هم قابل توجه است چرا که ممکن است در میان این دست فروش‌ها افرادی باشند که اقدام به توزیع سی دی‌های غیر اخلاقی و اقلامی از این دست کنند. 

وی گفت: پیشنهاد ما این است که تا ساز و کاری برای حمایت از این افراد در نظر گرفته شود این افراد البته با نظارت فعالیت خود را ادامه دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین