کد خبر: ۱۲۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
دولت در گزارش تفریغ بودجه نمره قبولی نگرفت:

انحراف بیش از 50 درصدی دولت از بودجه 87

تدوین قانون برنامه و بودجه جدید از سال آینده
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه و بودجه از انحراف بیش از 50 درصدی دولت در برنامه بودجه سال 87 خبر داد و گفت: گزارش کامل تخلف دستگاه‌های اجرایی در چارچوب سه جدول شامل بندهای اجرا شده، ناقص اجرا شده و بندهای اجرا نشده، با تصویب در کمیسیون، به مجلس تقدیم می‌شود. 

"سیدنجیب حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، افزود: گزارش تفریغ بودجه سال 87، در حالی تدوین و به مجلس ارائه می‌شود که هنوز لایحه بودجه سال 90 به مجلس ارائه نشده است. 

وی گفت: تخلفات و انحراف از برنامه بودجه سال 87، از سوی مراجع قضایی مربوط و به ویژه دیوان محاسبات کشور بررسی و تعقیب خواهد شد. 

تدوین قانون برنامه و بودجه جدید از سال آینده 

نماینده مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه با بیان این که قانون برنامه و بودجه کنونی کشور در سال 1351 تدوین و تصویب شده است، گفت: قدیمی بودن این قانون نقصان های بسیاری را درباره پیش بینی مواد لازم در برنامه های بودجه ایجاد کرده است. 

وی تصریح کرد: به طور نمونه قوانین مربوط به بودجه عملیاتی کشور در قانون کنونی برنامه و بودجه پیش بینی نشده است. 

این نماینده همچنین با اعلام این که کمیسیون برنامه و بودجه برای تدوین قانون برنامه و بودجه جدید کشور با دیوان محاسبات کشور همکاری خواهد داشت، افزود: با تهیه گزارش اولیه درباره اصلاحات اساسی در قانون برنامه و بودجه در کمیسیون، از سال آینده مقدمات تدوین قانون جدید فراهم خواهد شد. 

بررسی نقش ضعیف ایران در صنعت بیمه 

حسینی همچنین استماع گزارش رئیس‌كل بیمه مركزی جمهوری اسلامی در باره عملكرد و آخرین وضعیت بیمه كشور را در دستور کار امروز (یکشنبه 24 بهمن) کمیسیون خواند. 

وی یادآور شد: با ارائه این گزارش، آمارهای تازه ای در باره سهم سرانه بیمه کشور اعلام شد که بر اساس آن، هم اکنون ایران با سهم سرانه 64 دلار، از میانگین 104 دلاری سهم سرانه بیمه در کشورهای منطقه، جایگاه مناسبی ندارد. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، میانگین جهانی سهم سرانه بیمه در جهان را حدود 600 دلار و همچنین ضریب نفوذ سرانه بیمه ایران را در سال جاری 1.04 درصد اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین