کد خبر: ۱۲۱۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷

6 دستور برای استفاده و خرید و فروش سلاح در بین مردم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت امام در پیامی به مردم اعلام کردند اسلحه‏هایی که به دست مردم افتاده از بیت‏المال مسلمین است و اَحَدی حق خرید و فروش آنها را ندارد. 

این پیام 6 بند اصلی داشت:

ملت شریف و مبارز ایران! لازم است به تذکرات زیر توجه فرمایید:

1ـ اسلحه‏هایی که به دست مردم افتاده از بیت‏المال مسلمین است و اَحَدی حق خرید و فروش آنها را ندارد؛ و تصرف در آنها بدون اجازۀ مقام مسئول، حرام و موجب ضمان است. 

2ـ اسلحه و آنچه از اموال دولت در دست اشخاص است، مستقیماً یا توسط امام جماعت یکی از مساجد، به کمیتۀ مخصوص که از طرف نخست وزیر تعیین شده است تحویل دهند و قبض رسید بگیرند. تخلفْ حرام و موجب تعقیب است. 

3ـ کسانی که اسلحه به دست آنان است و تحویل نمی‏دهند، بر عموم ملت است که مراقبت از آنان کنند و آنان را به همان کمیته معرفی نمایند. 

4ـ از تیراندازی‏های بی‏مورد و هدر دادن فشنگ‌ها شدیداً احتراز کنید که موجب نارضایتی مردم و اتلاف اموال عمومی است. 

5ـ هر کسی به یکی از اماکن دولتی یا غیر آن حمله کند، مورد تعقیب واقع می‏شود.

6ـ مردم موظفند از حمله به شهربانیها و کلانتریها و ژاندارمریها و پادگانهای ارتش و اماکن دولتی و ملی و کاخها جلوگیری کنند؛ و با برادران نیروهای هوایی و زمینی و دریایی و سایر قوای دولتی برادرانه رفتار نمایند که آنان به ملت پیوسته‏اند.

اهالی محترم ایران، جنود اسلامی ولی‏امر ـ عجل‏اللّه‏ تعالی فرجه ـ نگذارید اسلحه به دست مخالفان اسلام بیفتد؛ فرصت به دشمنان خدا و ملت ندهید. 

والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته. 
15 ربیع‏الاول 99 / 24 بهمن 57/روح‏اللّه‏ الموسوی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین