کد خبر: ۱۲۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷

استعفای دولت موقت فلسطین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که کابینه دولت موقت امروز (دوشنبه) استعفا خواهد داد و پس از آن نخست وزیر تشکیلات خودگردان وزرای جدید را به درخواست محمد عباس انتخاب خواهد کرد. 

موضوع تغییرات گسترده در تشکیلات خودگردان فلسطین مدتها بود که از سوی سلام فیاض، نخست وزیر تشکیلات خودگردان و برخی دیگر در جنبش فتح مطرح شده بود.

این تغییرات گسترده در کابینه تشکیلات خودگردان به دنبال سقوط دولت حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مستعفی مصر و بروز ناآرامی‌های گسترده در کشورهای عربی رخ خواهد داد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع سیاسی در مورد این استعفای دسته جمعی در کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین که در سال 1993 تحت توافق صلح موقت با اسرائیل تشکیل شد، گفت: تغییرات گسترده‌ای در تشکیلات خودگردان اعمال خواهد شد.

یک منبع دیگر نیز تصریح کرد: دکتر سلام فیاض نیز فورا مذاکراتش را با گروهها برای تشکیل کابینه جدید آغاز خواهد کرد. برخی وزرا نیز به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین از اقتدار محدودی در کرانه باختری برخوردار است و در سال 2007 کنترل نواز غزه را از دست داد و حماس کنترل این منطقه را بدست گرفت.

اعتبار و تایید عملکرد محمود عباس نیز با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

تغییرات در کابینه سلام فیاض در حالی انجام خواهد شد که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری تا ماه سپتامبر است اما حماس این درخواست تشکیلات خودگردان را رد کرد.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد که سلام فیاض امروز از سمت خود استعفا خواهد کرد تا مسیر برای ترمیم کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین هموار شود.

منابع سیاسی به شینهوا اعلام کردند که قرار است سلام فیاض بار دیگر دولت را انتخاب و رهبری کند. محمود عباس چند ماه پیش خبر تغییرات در کابینه فیاض را مطرح کرده بود.

قصان الخطیب، سخنگوی دولت سلام فیاض از اظهارنظر در مورد ترمیم کابینه امتناع کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین