کد خبر: ۱۲۱۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰

10 ماشین اداری که به‌زودی منقرض خواهند شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-ابوالفضل کریمی(خبرآنلاین): با پیشرفت فناوری بعضی از تجهیزات اداری مانند ماشین‌های تحریر برای همیشه از فهرست خرید سازمان‌ها خارج شدند. 

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد حافظه فلش، تلفن‌های رومیزی و ماشین‌ حساب‌ها نیز در حال دچار شدن به همین سرنوشت هستند. از دیگر وسایلی امروزه اقبال بسیار کمی نسبت به آن‌ها صورت می‌گیرد می‌توان به دیسک‌های فلاپی و لاک‌های غلط گیر اشاره کرد.

به گزارش تلگراف، شاید یکی از عجیب‌ترین موارد در نگاه بسیاری از ما فلش‌های حافظه و دیسک‌های فشرده (سی‌دی‌) باشند. بررسی‌های انجام شده توسط Pixmania-Pro که یک خرده فروش تجهیزات اداری است، نشان می‌دهد این دو فناوری در صدر فهرست وسایل اداری در معرض خطر قرار دارند.

هر روز تعداد اداراتی که اطلاعات خود را روی شبکه‌های موسوم به محاسبات ابری (cloud computing) ذخیره می‌کنند افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب نیاز به استفاده از تجهیزات ذخیره فیزیکی روز به روز کم‌تر می‌شود.

تخمین زده می‌شود نزدیک به 100 میلیون فلش یو‌.اس.بی در ادارات و خانه‌های کشور انگلستان استفاده می‌شود، اما Pixmania-Pro پیش‌بینی کرد تا چند سال آینده فروش این تجهیزات متوقف شود.

در رده سوم تا ششم فهرست تجهیزات در معرض انقراض می‌توان به کتاب‌های آدرس و شماره تلفن، دفترچه یادداشت و صفحات گسترده (spread sheet) اشاره کرد که به واسطه رونق استفاده از تلفن‌های هوشمند دیگر چندان مورد توجه مردم قرار ندارند. ماشین‌ حساب‌ها، تلفن‌های رومیزی و Rolodex (که به کارمندان ادارات کمک می‌کند کارت‌های تجاری خود را به ترتیب الفبا مرتب کنند) از دیگر وسایلی هستند که فروش آن‌ها به سرعت رو به کاهش است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش تلفن‌های رومیزی اداری در مقایسه با 10 سال پیش نزدیک به 90 درصد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده، آن‌ها به طور کلی در ادارات کشور انگلستان ناپدید شوند. 

فهرست کامل این ابزارها به ترتیب زیر است:

1. دیسک‌های فشرده (سی.دی)
2. فلش‌های حافظه
3. Rolodex
4. دفترچه‌های یادداشت شخصی
5. ماشین‌حساب
6. تلفن‌های رومیزی
7. سطل زباله کاغذ
8. کاغذ خردکن
9. آب‌سردکن های قابل حمل
10. هارددیسک‌های کامپیوترهای شخصی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین