کد خبر: ۱۲۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
جنایت وحشتناک رژیم معمر قذافی

تیرباران 1200 زندانی در استادیوم ورزشی در طرابلس

شهر "مصراته" هم سقوط کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع خبری اخیرا از کشتار جمعی بیش از 1200 نفر از زندانیان لیبیایی در شهر طرابلس توسط نیروهای امنیتی قذافی پرده برداشته که عمق جنایات این رژیم را به رخ می‌کشد. 

به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای امنیتی تحت فرمان "معمر القذافی" رهبر فعلی لیبی اخیرا به دستور وی 1200 نفر از زندانیان را به یک استادیوم ورزشی در شهر طرابلس (پایتخت لیبی) انتقال داده و آنان را به رگبار بسته اند.

منابع معتبر حقوقی با تایید این خبر اعلام کردند: نیروهای امنیتی پس از این کشتار وحشیانه اجساد این 1200 نفر را با استفاده از بولدوزر جمع‌آوری کرده و در منطقه نامعلومی دفن کرده‌اند.

"علی زیدان" سخنگوی موسسه حقوق بشر لیبی که مقر آن در فرانکفورت آلمان قرار دارد با اشاره به این کشتارجمعی وحشیانه اظهار داشت: رژیم قذافی همچنین در روزهای اخیر عملیات جمع‌آوری کشته‌شدگان و مجروحان را از بیمارستان‌های طرابلس آغاز کرده است.

بر این اساس، رژیم قذافی که در این روزها مجوز ورود خبرنگاران را به برخی از شهرهای لیبی صادر کرده است با جمع‌آوری و مخفی کردن مجروحان و کشته‌شدگان از بیمارستان‌ها در صدد آرام جلوه دادن اوضاع این کشور است.

علی زیدان در ادامه در گفت‌وگو با الجزیره افزود: دلایل و اسناد ویژه‌ای درباره وقوع کشتار جمعی در لیبی توسط قذافی داریم و به زودی از مجامع بین‌المللی تقاضا خواهیم کرد برای خلع سلاح رژیم قذافی وارد عمل شوند.

به گزارش منابع معتبر آمار جان باختگان حملات رژیم قذافی علیه مردم معترض در روزهای اخیر به بیش از هزاران نفر رسیده است.

شهر "مصراته" هم سقوط کرد/ مخالفان در نزدیکی پایتخت لیبی 

در نهمین روز قیام مردمی علیه رژیم قذافی سومین شهر بزرگ لیبی نیز در نزدیکی پایتخت سقوط کرد تا مخالفان به نزدیکی مقر اصلی اقامت قذافی برسند. 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، پس از سقوط شهر "زواره" مخالفان رژیم قذافی توانستند شهر دیگری را هم که در نزدیکی طرابلس (پایتخت لیبی) قرار دارد از کنترل نیروهای امنیتی خارج کنند.

بر این اساس، شهر "مصراته" در ساعات اخیر کاملا به کنترل مخالفان درآمده و مردم هم اکنون کنترل اوضاع این شهر را بر عهده گرفته‌اند.

شهرهای مصراته و زواره که اخیرا از کنترل رژیم قذافی خارج شده‌اند در نزدیک‌ترین فاصله به پایتخت این کشور قرار دارند که مقر اصلی حکمرانی دیکتاتور لیبی محسوب می‌شود.

البته شهر مصراته که سومین شهر بزرگ لیبی محسوب می‌شود در 200 کیلومتری شرق طرابلس و شهر زواره نیز در 120 کیلومتری غرب پایتخت این کشور قرار دارد.

از سوی دیگر، منابع آگاه از حمله مجدد مزدوران قذافی به مردم محاصره شده در شهر الزاویه در نخستین ساعات صبح امروز خبر می‌دهند. در این حمله حداقل 23 نفر کشته شده و 44 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در این حال اتحادیه بین‌المللی برای حقوق بشر اعلام کرد: 130 سرباز لیبی به دلیل خودداری از بمباران مردم این کشور توسط رژیم دیکتاتوری "معمر القذافی" کشته شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، "سهیر بلحسن" گفت :بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع پزشکی، نظامی و سازمان‌های حقوقی دستکم 275 نفر در طرابلس و 230 نفر در شهر بنغازی کشته شده‌اند.

وی افزود: ما با جنایت ضد بشری روبرو هستیم و باید این قضیه را به دادگاه بین‌المللی ارجاع داد.

این اتحادیه که 164 انجمن حقوق بشر جهان عضو آن هستند، همچنین اعلام کرد: در بنغازی که تعداد کشته‌های آن 230 نفر است اجساد سربازانی که در شهر البیضاء در نزدیکی بنغازی کشته شده‌اند نیز دیده می‌شود که اجساد 48 تن از آن‌ها سوخته است. 

سران قبایل بزرگ لیبی نیز با اعلام برائت ازجنایات قذافی، بركناری وی را خواستار شدند.

تعدادی از شیوخ قبیله "الزناته " همسو با رهبران دیگر قبایل بزرگ لیبی از جمله قبیله "ترهونه " و "ورفله " اعلام کردند که به معمر قذافی اعتمادی ندارند.

رهبران قبایل لیبی تاکید کردند که موضعی واحد در حمایت از انقلاب مردمی در لیبی و مقابله با دیکتاتوری معمر قذافی دارند.

قبایل لیبی از جمله قیبله "ورفله " با بیش از یک میلیون نفر اعلام کرده که از انقلاب مردمی حمایت خواهد کرد.

همچنین قبیله "ترهونه " که تعداد زیادی از نیروهای نظامی لیبی از این قبیله هستند و یک سوم اهالی طرابلس از اعضای این قبیله‌اند، خواستار برکناری قذافی هستند.

مسئله قبایل لیبی از آن جهت حائز اهمیت است که نظام قبیله‌ای در لیبی همچنان نقش پررنگی در میان مردم دارد و همچنان بخش اعظمی از مردم براساس موضع شیوخ قبایل خود عمل می‌کنند.

نماینده لیبی در سازمان ملل هم خطاب به قذافی گفت: لعنت خدا بر قدرت، ریاست و حکومت و لعنت خدا بر ثروت. همه این‌ها را باید فدای وطن کنیم.

"عبدالرحمن شلقم" نماینده لیبی در سازمان ملل با خطرناک توصیف کردن اوضاع كنونی در این كشور، تاكید كرد، قذافی باید هرچه زودتر قتل عام و ریختن خون بی‌گناهان را متوقف كند.

وزیر دادگستری مستعفی لیبی هم گفت: معمر قذافی، در برابر قیام مردم کشور خود، همچون هیتلر خودکشی می‌کند.

مصطفی عبدالجلیل، وزیر دادگستری پیشین لیبی که در اعتراض به خشونت‌های رژیم قذافی از سمت خود کناره‌گیری کرده است، در مصاحبه با نشریه سوئدی اکسپرسن Expressen، افزود، عمر قذافی به سر آمده است.

این وزیر سابق لیبی روز گذشته اعلام کرد مدرکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد قذافی شخصا دستور انفجار لاکربی را در سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت صادر کرده است.

در انفجار بیست و یکم دسامبر هزار و نهصد و هشتاد و هشت یک فروند هواپیمای بوئینگ هفتصد و چهل و هفت خطوط هوایی پان آمریکن بر فراز منطقه لاکربی در اسکاتلند، دویست و هفتاد نفر کشته شدند که بیشتر آنها اتباع امریکایی بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
قذافی جونم مگه لباس شخصی شما ندارین!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
سوله بحران نداشتند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین