کد خبر: ۱۲۱۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۲

نیجریه 2 روز پس از وام یک میلیارد دلاری، قطعنامه علیه ایران را امضا کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تنها دو رو روز پس از آنکه سفیر نیجریه درتهران از وام یک میلیارد دلاری ایران به این کشور خبر داد، وزیر خارجه این کشور قطعنامه تایید تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه نیجریه گفت محموله تسلیحاتی که سال گذشته از یک کشتی ایرانی کشف شد، غیرقانونی صادر شده ‌است.

اُدئین آجوموگوبیا، وزیر خارجه نیجریه، روز پنج‌شنبه در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفت: «ما جزئی از جامعه بین‌الملل هستیم و قطعنامه‌ای را امضا کرده‌ایم که تحریم‌ها را تأیید می‌کند و یکی از این قطعنامه‌ها مربوط است به حمل‌ونقل سلاح و مهمات از ایران.مقصد این محموله چه نیجریه بوده ‌باشد، چه گامبیا، و چه هرجای دیگر، فرقی نمی‌کند و این محموله غیر قانونی بود و به این خاطر ما وظیفه داشتیم بر اساس قانون بین‌الملل و تعهدمان به سازمان ملل همان کاری را بکنیم که انجام دادیم.»

با این حال، وزیر خارجه نیجریه گفت که نیجریه و ایران هنوز روابط خوبی را حفظ کرده‌اند و به همکاری نزدیک در زمینه پروژه‌های اقتصادی به‌ویژه در حوزه توسعه نیروی برق نیجریه ادامه می‌دهند. آجوموگوبیا به رویترز گفت: «تا زمانی که این کشور کاری علیه منافع ملی ما نکند ما روابط خود را با هر کشوری که خواهان پشتیبانی از ما در جهت منافع مردم نیجریه ‌است حفظ می‌کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
اخه تو این دوره زمونه که با یه میلیارد کار را نمی افته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
بعد از لبنان و رأي ممتنع جنجاليش از كشورهاي ديگه چه انتظاري ميشه داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
در تبلیغات با پیروی از روزنامه‌های غربی که هدفی خاص را دنبال می کنند و باد تو پوستمان می اندازند می نوسیم ایران افقهای فراتر از مدیترانه را در نظر دارد در عمل با همان جو ایران هراسی بدون کمترین مانع شخصیتهای سیاسی و مسئولین را به قصد منکوب کردن تحریم می کنند امثال نیجریه نیز به سهولت از این جو تبلیغاتی برای فرار از تهدیدات غرب بهره می گیرد از انتهای سخنانشان هم معلوم است که از پول و کمک هم مطمئن هستند.
یک سوال، در دولت خاتمی جو جهانی اجازه این چنین مانورهایی را به غرب می داد؟ تا آنجا راهشان سد شده بود که با خشم ایران را محور شرارت نامیدند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین