کد خبر: ۱۲۱۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰

توافق نانوشته روس و انگلیس

محمدحسن اصغرنیا
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- محمد حسن اصغرنیا: روز سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ـ پانزدهم فوریه 201، مطلبی نظرم را به خود جلب کرد و آن اینکه: "عالیجناب لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در چند روز آینده سفری به لندن خواهد داشت و تا درباره برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کند"!!! 

خبرگزاری (ایتارتاس روسیه) گزارش داد: "سرگئی لاوروف علاوه بر دیدارهای رسمی با ویلیام هیگ وزیر خارجه با دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان هم دیدار خواهد داشت و در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی انگلستان هم سخنرانی خواهد نمود". 

نکاتی قابل توجه است: 

1- اخیراً مسئولین روسی معاون وزارت خارجه خود را نزد آقای حسنی مبارک رئیس جمهور چند روز پیش مصر فرستادند که حاوی پیام دوستی و محبّت و حمایت دولت روس بود که ضمناً توصیه می‌کردند که کمی هم مواظب برخورد با ملّتی که علیه او برخاسته‌اند باشد و مماشات و نرمش به خرج دهد. همانگونه که کشور متبوعش با مسلمانان مبارز چچنی برخورد مسالمت‌آمیز داشته و دارند و خواهند داشت!!!! 

2- چندی قبل هم روس‌ها در معامله‌ای سیاسی اقتصادی توانستند رضایت پنج درصد از سهام شرکت نفتی انگلیسی (B.P) British Petroleum را در آلمان از انگلستان بگیرند و در مقابل به‌گوش باشند و پیام‌ها و حرف‌های آنها را در همه مجامع مدّنظر قرار دهند و سیاست (یکی به نعل یکی به میخ زدن را) فراموش نکنند و راه بریتانیا را در پیش بگیرند. 

3- جناب پوتین‌زاده (آقای مدویدف)؛ رئیس‌جمهوری فعلی هم متعهد می‌شود که همواره حامی شرکای انگلیسی که بیش از یک‌هزار شرکت تجاری در روسیه دارند، بوده باشد و ضامن مال و جان آنها خواهد بود و سرمایه‌هایشان محفوظ خواهد بود. 

4- تجارب جمهوری اسلامی در طی 32 سال گذشته به‌ویژه جنگ هشت ساله ایران و عراق و تقسیم غیرعادلانه در امور دریای خزر فراموش نمی‌شود؛ به‌ویژه زمانی‌که برای حفاظت پایگاه‌ها و پادگان‌ها، سیم‌خاردار از کشور چکسلواکی و یوگسلاوی خریداری گردید و به صورت نقدی پرداخت شد ولی اتحاد جماهیر شوروی آن روز که این کشورها را جزء بلوک شرق می‌دانست و بر آنها سلطه داشت اجازه حمل سیم خاردار را به ایران نداد چون مسئولین روسی نگران بودند که این جنس خریداری شده ممکن است مصرف جنگی داشته باشد و علیه دوست و هم پیمان‌شان آقای صدام منطقی به‌کار گرفته شود!! 

5- تاریخ ملت ایران نشانگر تخلفات و تجاوزات همسایه شمالی به بهانه‌های مختلفه در امور کشورمان است از جمله آقای «رتشتاین» حاکم منصوب روس، کاتولیک‌تر از پاپ شده و اعلامیه‌هایی در حمایت از مردم ایران صادر می‌کرده و میرزا کوچک خان شهید شاهد نهضت جنگل از زادگاهش شهر رشت به‌وسیله عامل روس تبعید می‌شود و زمانی‌که سردار جنگل پس از برگشت به رشت رهبری نهضت را به‌عهده گرفت یاور و مترجم خود یعنی سعدالله‌خان درویش را طی نامه‌ای به سفارت روس در تهران فرستاد تا از اعمال ننگین رتشتاین روسی او را از مطلع سازد و ابراز انزجار مردم گیلان را اعلام دارد که به جان و مال و ناموس مردم عاملین روسی تجاوز کرده‌اند که سعدالله درویش نمی‌تواند ایشان را ببینید: اعندو اما اولی الا قصا ..........
هـر گذشته چـراغ آینده است روشنی بخش راه آینده است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین