کد خبر: ۱۲۱۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰

کاهش بودجه موسسه نشر آثار امام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در لایحه بودجه سال 90 میزان اعتبار در نظر گرفته شده از سوی دولت برای موسسه نشر آثار امام کاهش پیدا کرده است.

بر اساس ردیف های مندرج در لایحه بودجه سال 90 ردیف بودجه موسسه نشر آثار امام از زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری خارج و به زیر مجموعه وزارت علوم منتقل شده است و بودجه این موسسه از 9.5 میلیارد تومان در سال 89 به 5.3 میلیارد تومان در سال 90 کاهش پیدا کرده است.

قابل ذکر است این موسسه در سال ۱۳۶۷، (در زمان حیات امام‌خمینی‌) به پیشنهاد حاج‌احمد خمینی‌، فرزند امام‌، به منظور جلوگیری از تحریف نوشته‌ها و ثبت سخنرانی‌ها و نامه‌های امام تشکیل شد. پس از ارتحال امام‌، مؤسسه به سرپرستی سیداحمد خمینی با نام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌(ره‌) به کار خود ادامه داد که پس از فوت حاج احمد خمینی نیز تولیت و سرپرستی آن با حاج حسن خمینی و سرپرستی آن برعهده حاج محمدعلی انصاری است‌. 

فعالیت‌های مؤسسه‌، نگه‌داری اسناد امام‌، انتشار مطالب مختلف در ایام سالگرد ارتحال و تنظیم و چاپ کتاب‌های امام و مقالات مربوط به ایشان است‌.

همچنین‌، چاپ مطلب و یا کتابی درباره امام از سوی هر ناشری باید توسط مؤسسه تأیید شود. فعالیت‌های مختلف مؤسسه قبلاً در خانه‌های اطراف حسینیه جماران انجام می‌شد، اما از سال۱۳۷۹، ساختمان کنونی خریداری و فعالیت‌های مختلف در آن‌جا متمرکزشد.

در این ساختمان‌ با مساحت بیش از ۱۵۰۰ مترمربع و در ۱۲ طبقه‌ در ۱۰ معاونت، امور فرهنگی‌، امور بین‌الملل‌، امورمالی و اداری‌، پژوهشی‌، هنری و ... به امور مربوط به حفظ و نشر آثار امام پرداخته می‌شودتمام آثار مؤسسه در چاپ‌خانه عروج متعلق به این مؤسسه به چاپ می‌رسد.

تاکنون در این مؤسسه آثار امام‌خمینی ۴۰ جلد، آثار موضوعی که از دیدگاه امام به آن‌ها پرداخته‌اند،تبیان ۳۹ جلد،آثاری درباره امام‌خمینی ۵۷ جلد، آثار شهید مصطفی‌خمینی ۱۲جلد، نشریات شامل فصل‌نامه‌های حضور فرهنگی‌، هنری‌، سیاسی اجتماعی و متین‌، گاه‌نامه قرار، هفته‌نامه دوست کودکان و ماه‌نامه دوست خردسالان‌، درباره حاج احمد خمینی (۱۰ جلد) و بیش از ۱۲۰ جلد کتاب با موضوعات مربوط به امام‌خمینی به چاپ رسیده است‌. همچنین عکس‌، آلبوم‌، نوار سخنرانی‌، فیلم و سی‌دی از دیگر محصولات این مؤسسه است‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
این یعنی بی حرمتی به اصل ولایت فقیه حالا معلوم میشود کی ضد ولایت فقیه است ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
شاید از نظر آقایان دیگر نیازی به ترویج افکار حضرت امام نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین