کد خبر: ۱۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۶

رونمایی از پروژه‌ای كه وجود خارجی ندارد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نرم‌افزار سامانه جامع مدیریت یكپارچه منابع دانشگاهی در ششم دی‌ماه سال جاری رونمایی شد، كه حاشیه‌هایی را به همراه داشت. 

نرم‌افزار سامانه جامع مدیریت یكپارچه منابع دانشگاهی موسوم به "سیدا" یكی از شش طرحی بود كه همزمان با سومین روز از هفته پژوهش و فناوری در ششم دی‌ماه سال جاری با حضور رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری رونمایی شد.

نرم‌افزار سامانه جامع مدیریت یكپارچه منابع دانشگاهی، طرحی چند صد میلیون تومانی است، كه اجرای آن از سوی وزارت علوم به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی واگذار شده و بر اساس آن قرار بود یک نرم‌افزار جامع متشكل از سامانه‌های مدیریت آموزشی و پژوهشی، مدیریت اداری و مالی، اتوماسیون اداری و برخی سامانه‌های دیگر به صورت یكپارچه تهیه و در اختیار دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی قرار گیرد كه تا كنون محقق نشده است.

برخی شنیده‌ها حكایت از آن دارد كه وزارت علوم به جای نرم‌افزار تنها از نام آن رونمایی كرده است.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت: علیرغم مخالفت و اعتراض بسیاری از افراد در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، اجرای این طرح در دولت نهم به یكی از اعضای هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی واگذار شد و با یكی از مشاوران زاهدی، وزیر علوم سابق به عنوان ناظر، عقد قرارداد شد.

وی افزود: مجری، برای اجرای طرح با دو شركت خصوصی (شركت د. و شركت س.) وارد مذاكره و همكاری شد و در نهایت بدون آن كه محصولی را تحویل وزارت علوم دهد، اقدام به فروش نرم افزار در بازار كرده است.

ماه گذشته وزارت علوم در بخشنامه‌ای از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خواسته است درباره خرید محصولی به نام ERP یا سیدا احتیاط بیشتری به عمل آورده و موضوع را از این وزارت استعلام كنند. همچنین در این بخشنامه تأكید شده است كه وزارت علوم برای تهیه و واگذاری نرم‌افزار مذكور، هیچ گونه ارتباطی با شركت‌های خصوصی نداشته و ندارد و هرگونه ادعای مطرح شده در این زمینه مردود است.

س.ج، عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه خواجه نصیر كه مجری این پروژه است در پاسخ به این سؤال كه این نرم‌افزار چه زمانی به دانشگاه‌ها می‌رسد؟ گفت: دقیق نمی‌دانم.

وی هرگونه فروش این نرم افزار توسط شركت‌های خصوصی را تكذیب كرد.

لازم به ذكر است در بخشنامه وزارت علوم صحبت از ارایه رایگان این نرم‌افزار به دانشگاه‌ها شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
این جانب از کارشناسان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تهران می باشم لازم به ذکر است که در این دانشگاه سامانه اتوماسیون اداری حضور غیاب و مالی با امکانات بسیار عالی راه اندازی گردیده است افرادی که در این خبر نام بردید به جهت منافع شخصی از ابتدا با این پروژه مخالف بوده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
کذب است...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین