کد خبر: ۱۲۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰

20 درصد از یارانه شیر حذف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان بازرگانی خوزستان گفت: دولت هنوز تصمیم قطعی برای پرداخت نقدی یارانه شیر به مصرف‌کننده و یا دامدار را نگرفته است. نظر وزارت بازرگانی این است که دولت ابتدا طلب کارخانه‌ها را بپردازد و پس از آن دولت تصمیم به پرداخت یارانه به‌صورت نقدی یا غیرنقدی بگیرد. 

محمدحسین چراغی با بیان این مطلب اظهار کرد: 20 درصد از سهمیه یارانه شیر در نظر گرفته شده امسال برای استان‌ها از دی و بهمن‌ماه حذف شد. به‌طور طبیعی با برآورد کارشناسی مشخص شد که نمی‌توان از اسفندماه یارانه شیر را پرداخت کرد.

وی افزود: سهمیه یارانه به هر تولیدکننده شیر پس از تولید پرداخت می‌شود. برخی استان‌ها ممکن است از 80 درصد باقی‌مانده سهمیه خود تاکنون استفاده نکرده‌اند و همچنان روند پرداخت یارانه شیر را ادامه داده‌اند.

چراغی با بیان این که اگر دولت تصمیم به پرداخت 20 درصد یارانه کاهش یافته بگیرد، یارانه معوقه را به مردم پرداخت می‌کند، بیان کرد: نظر وزارت بازرگانی این است که دولت ابتدا طلب کارخانه‌ها را بپردازد و پس از آن دولت تصمیم به پرداخت یارانه به‌صورت نقدی یا غیرنقدی بگیرد.

وی گفت: سهمیه یارانه شیر خوزستان سالانه حدود 41 میلیارد تومان بود که امسال 33.5 میلیارد تومان از آن با کسر 20 درصد پرداخت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین