کد خبر: ۱۲۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱
هشدار دادستان عمومی و انقلاب تبریز؛

تعقیب فروشندگان مواد محترقه به عنوان قاچاقچی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان عمومی و انقلاب تبریز هشدار داد كه با فروشندگان مواد محترقه در اجرای قانون نحوه اعمال تعزیرات حكومتی راجع به قاچاق كالا و ارز به عنوان قاچاقچی برخورد خواهد شد.

موسی خلیل‌الهی درمورد اخلال گران در نظم عمومی گفت: ایجاد امنیت و آسایش برای مردم جزو وظایف همه است و در این راستا دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برخورد با كسانی كه امنیت و آسایش عمومی را مورد مخاطره قرار دهند و از مردم سلب امنیت به هر طریق ممكن از جمله با پرتاب ترقه و ایجاد صداهای ناهنجار كنند به عنوان ایجاد كنندگان اخلال در نظم عمومی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه نگه‌داری و فروش مواد محترقه به عنوان قاچاق جرم است گفت: مواد محترقه چون از راه‌های غیر قانونی به كشور وارد می شود. با فروشندگان چنین موادی در اجرای قانون نحوه اعمال تعزیرات حكومتی راجع به قاچاق كالا و ارز به عنوان قاچاقچی برخورد خواهد شد و لذا به همه مردم توصیه می‌شود از فروش این چنین مواردی به جد خودداری كنند.

خلیل‌الهی هم چنین به خطراتی كه مواد محترقه و ترقه بازی در جامعه ایجاد می‌كند اشاره كرد و گفت: متاسفانه هر ساله شاهد سوختگی‌های شدید و ایجاد ضایعات غیر قابل جبران تعدادی از جوانان جامعه هستیم كه به خاطر یك لحظه شادی كذایی دست به كارهای خطرناک می‌زنند كه هم خطراتی را برای خود هم برای دیگران ایجاد می‌كنند بنابراین برای حفظ جان شهروندان به طور قانونی با این افراد برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به قانون مجازات اسلامی گفت: اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش مردم به موجب ماده 618 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مستوجب مجازات حبس از سه ماه تا یک سال و نیز تا هفتادوچهار ضربه شلاق است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در پایان گفت: از تمامی شهروندان و به خصوص خانواده‌های عزیز می‌خواهیم نسبت به كارهای جوانان خود نظارت كامل داشته باشند تا خدای ناكرده از بروز حوادث ناگوار برای جوانان خود و دیگران كه عواقب قانونی نیز خواهد داشت جلوگیری به عمل آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین