کد خبر: ۱۲۱۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۹

پدر این دیکتاتور 18 بار از ترور جان سالم به دربرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پادشاه اردن در این کتاب تاکید کرده است، بین دهه پنجاه و ابتدای دهه شصت قرن گذشته اوضاع اردن شکننده بود.

پادشاه اردن در کتابی تحت عنوان "صلح در زمان خطر" از اسراری جدید پرده برداشت و فاش کرد که پدرش 18 بار با خطر ترور مواجه شده بود.

روزنامه الشرق الاوسط، یکی از فصل‌های کتاب ملک عبدالله دوم پادشاه اردن منتشر کرده است.

پادشاه اردن در این کتاب تاکید کرده است، بین دهه پنجاه و ابتدای دهه شصت قرن گذشته اوضاع اردن شکننده بود.

وی گفت، در آن سالها پدرم ملک حسین 18 ساله بود و مسئولیت پادشاهی اردن را بر عهده داشت. او تا سن 30 سالگی 18 بار با سوء قصد به جانش مواجه شد که دو مورد آن را دو خائن در دفتر پادشاه که مزدوران جمال عبدالناصر بودند صورت دادند.

پادشاه اردن در این کتاب عنوان داشت، نخستین تلاش ترور داخلی قرار بود از طریق اسید صورت بگیرد. آن زمان ملک حسین 20 ساله بود و سینوزیت داشت و همیشه باید یک مایع به بینی‌اش می‌ریخت.

یکی از خدمتکارانش وارد حمام شخصی ملک حسین شد و این مایع را با اسید هیدروکلراید عوض کرد اما اشتباها شیشه‌ی حاوی این ماده شکست و ملک حسین از ترور نجات یافت.

پادشاه اردن از تلاش دیگر ترور ملک حسین صحبت کرد و گفت: این بار قرار بود ملک حسین را با سم بکشند. یکی از معاونان سرآشپز کاخ، سم را در غذای ملک حسین ریخت.

در فصل سوم این کتاب پادشاه اردن عنوان کرد، امان در سال 1968 شهر امنی نبود.

وی یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین و مبارزانش را به ایجاد ناامنی در اردن متهم کرد و مدعی شد: یاسر عرفات از خاک اردن به اسراییل حمله می‌کرد و ارتش اسراییل نیز در واکنش به اهداف داخلی اردن حمله می‌کرد.

وی در این کتاب ادعا کرده است، ملک حسین یک بار دیگر از سوی مبارزان فلسطینی در سپتامبر 1970 هدف سوء قصد قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین