کد خبر: ۱۲۲۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۸

مفتیان سلفی: تظاهرات فتنه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مفتی‌های سفلی با برشمردن تحولات اخیر جاری در جهان عرب با عنوان 'فتنه' و محكوم كردن آنها، از جوانان جهان اسلام و عرب خواستند، انجام اصلاحات اجتماعی را به رژیم‌های خود حتی اگر فاسد و خونریز و فاسق باشند، بسپارند.
 
رهبران جریان سلفی سنتی اردن با توصیف این كه تحولات جاری در جهان عرب، "فتنه" و "آشوب" هستند، بشدت به فتواهایی مانند فتاوای شیخ یوسف قرضاوی كه در حمایت و تأیید این انقلاب‌های صادر شده‌اند، حمله برده و با محكوم كردن این فتواها، آنها را خروج و عدول از اطاعت از "ولی امر" برشمردند. 

به گزارش مسرق، پایگاه اطلاع رسانی "كل السفلیین" (تمام سلفی‌ها) با انتشار سخنان ضبظ شده و متن سخنرانی‌های شیخ "مشهور حسن" كه یكی از مهمترین مراجع جهانی سلفی‌ بشمار می‌آید و در اردن اقامت دارد و شیخ "علی الحبلی" نسبت به فتنه‌هایی كه در پس این انقلاب‌ها نهفته است هشدار دادند. 

مشهور الحسن، در یكی از سخنرانی‌های خود كه جمعه ایراد گردید و پایگاه اطلاع رسانی كل السفلیین آن را منتشر كرد، بشدت به یكی از نویسندگان روزنامه "السیبل" كه سخنگوی جماعت اخوان المسلمین به شمار می‌آید، جمله برد و او را به خاطر بیان مواضعش در برابر انقلاب‌های مصر و تونس و لیبی مورد انتقاد شدید قرار داد.

شیخ حسن روزنامه السیبل را به تشویق و تحریك مسلمانان به خون و خونریزی و قتل یكدیگر متهم و آشكارا عدم حمایت خود از انقلاب‌های مردمی جهان عرب را اعلام كرد. 

پایگاه اطلاع رسانی سلفی‌ها در این اواخر مواضع شیخ "یوسف قرضاوی" رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام را نیز زیر سؤال برده و او را به خاطر اتخاذ مواضع جانبدارانه از انقلاب‌های مردمی محكوم كرد.

"حسن ابو هنیه" پژوهشگر امور جماعت‌های اسلامی در مورد موضع گیری اخیر سفلی‌های سنتی تأكید كرد: این موضع گیری با موضع دستگاه‌های امنیتی، همسویی دارد و این جریان هم چنان تلاش می‌كند كه به جوانان عربی القا كند كه اصلاحات اجتماعی باید بدون دخالت مذهب و از طریق حكومت‌ها حتی اگر فاسد و فاسق و خونریز باشند، اعمال شود. 

وی افزود: الساعدی القذافی، یكی از پسران قذافی رابطه تنگاتنگی با این علمای سلفی داشته و همواره خواسته‌ها و سیاست‌های مورد نظر خود و رژیم پدرش را در گوش مفتی سلفی پیرو شیخ "الالبانی" و شیخ علی حلبی زمزمه می‌نماید تا بدین وسیله آنها توجیه‌گر سیاست‌های رژیم قذافی باشند. 

ابو هنیه در ادامه تأكید كرد: این مفتی‌های سفلی بشدت مخالف انقلاب مصر و بركناری حسنی مبارک دیكتاتور پیشین این كشور از قدرت بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین